Koetjes en Kalfjes

Mijn andere familie

In 2006 werd ik lid van een intersite voor alleenstaande ouders. Hoewel ik toen al dik 7 jaar gescheiden was, was het prettig om, ook al was het in eerste instantie virtueel, met mensen die hetzelfde mee hadden gemaakt te praten over het proces van scheiden en de zaken waar je als alleenstaande ouder tegen aan loopt. Het feit dat het in de avonduren op het minder serieuze gedeelte van de site en in de chat erg gezellig aan toe ging was ook niet verkeerd. Er zijn avonden geweest dat ik van de ene lachbui de andere in schoot. Soms zo erg dat Yep kwam vragen of het wat rustiger kon. Oeps.

Ondertussen zijn we 10 jaar verder en heb ik met een aantal van mijn mede site-bezoekers in het eggies kennisgemaakt en zijn er (h)echte vriendschappen ontstaan. Vriendschappen die goed zijn, ook al zie je elkaar niet elke dag en in een aantal gevallen niet eens elk jaar. Ooit zei een van hen ‘Jij bent mijn familie, mijn andere familie’ en zo voelt het ook.

Zondag was ik op de verjaardag van een vriend. Naast zijn echte familie en dierbaren had hij ook zijn ‘andere familie’ uitgenodigd. De middag had een hoog reunie gehalte. Herinneringen werden opgehaald, nieuwe verhalen gedeeld, grapjes gemaakt. En niet voor de eerste keer realiseerde ik mij dat mijn scheiding mij echt niet alleen maar ellende heeft gebracht maar juist ook heel veel moois. Zoals mijn andere familie. De beste familie die er is. Thanks lovelies!

© Rianne

NB. Nieuwe afleveringen van Urgh laten nog even op zich wachten ben ik bang. Maar vrees niet, hij komt terug. Beloofd.

11 thoughts on “Mijn andere familie”

  1. Ook ik zie de bloggers als vrienden en familie, al zie ik ze niet. Sommigen ken ik beter dan sommigen in mijn eigen familie.

    Groetje, Ria

    Like

    1. Met een aantal bloggers heb ik dat ook … maar toch net even iets anders… Dit zijn mensen die ik zelfs midden in de nacht kan bellen mocht ik het nodig hebben…

      Like

  2. Toen ik in 1990 ging scheiden was dat nog niet mogelijk, nauwelijks nog internet.

    En ik heb dat best gemist de interactie.
    Aan familie en collega’s had ik best veel steun en praatpaal maar niemand die in ongeveer dezelfde situatie zat.
    En aangezien ik meer dan full-time werkte had ik ook geen fut meer om in weekend iets te ondernemen.

    Like

    1. Daar kan ik mij iets bij voorstellen, dat je weinig fut had iets in de weekenden te ondernemen. Dat herken ik wel. Werken, zorgen, huishouden… Ademhalen was soms nog te veel.

      Like

  3. ik eet elke dag een fruitmandje voor Urgh leeg. Vele leden van die groep deel ik met je. Het familiegevoel en weinig fysiek contact deel ik met jou.

    Liked by 1 persoon

    1. Kuszz… Jij behoort voor mij ook bij de Andere Familie Groep..(en ik heb het ook niet met iedereen daar, dat zou een beetje van de zotte zijn.. Zoveel familie wil je niet… 😉 )
      Fijn dat je er voor Urgh bent…

      Like

  4. Wat leuk, zo’n gescheiden familie. Ach, waarom heb ik dat niet bedacht en ik ben toch al 18 jaar gescheiden en ik heb er nog elke dag plezier van. Maar zo’n familie… ja jeeee… wat een vondst.

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.