Koetjes en Kalfjes

Zennnnn! Dammit, ’t regent!

Hoewel ik (over het algemeen) niets tegen regen heb, zelfs niet wanneer ik vakantie heb, vind ik het ook wel prettig wanneer het een deel van de dag droog is. Bijvoorbeeld dat deel van de dag waarop ik naar buiten moet.

Het regende toen ik wakker werd dus trok ik mij een tijdje met een boek terug onder de dekens. Een uurtje later lokte koffie mij mijn bed uit. Gezeten op de bank genoot ik van koffie en een ontbijtje. Het zag er droog uit en na het moment supreme een paar uur voor mij uit te hebben geschoven trok ik mijn ren-kleding aan en deed mijn lenzen in. Dat laatste had ik eerder moeten doen want toen zag ik dat het buiten niet droog was. Verre van zelfs. Maar ja, ben geen weke toffee en de dijk lokte echt wel.

Ondanks de regen (zo’n miezerbuitje wat je probeert te laten geloven dat je er niet nat van wordt maar ondertussen loopt het water via je ruggegraat je onderbroek in) was het een plezierige training. Helemaal zen (en hijgend als een oud karrepaard) stond ik binnen 40 minuten weer voor mijn eigen voordeur. Tijdens het douchen en het lunchen wist ik dat gevoel vast te blijven houden. Toen werd het tijd om boodschappen te gaan doen.

Met de auto reed ik naar de andere kant van de stad. Ik heb het over Venlo dus ik heb het over minuten-werk. Ik draaide het parkeerterrein op en stond in de file. Ik was duidelijk niet the one and only die bedacht had dat het perfect boodschappenweer was. Het deel van het parkeerterrein het dichtste bij de twee grote supermarkten zag er uit als een mierenhoop dus reed ik wat verder door. Dat betekende wel dat ik een stukje door de regen mocht wandelen. Niet erg, ik ben niet van suikergoed. Wel moest ik erg goed opletten want die mieren in die hoop deden dat niet en ik werd bijna van mijn sokken gereden. Ik mocht het parkeerterrein daarna nog drie maal met gevaar voor eigen leven oversteken. Zennnn? Hoezo Zennnn! Het regent Dammit! Dat haalt de slechtste chauffeur in de mens naar boven. Lijkt het.

© Rianne

9 thoughts on “Zennnnn! Dammit, ’t regent!”

  1. Is het water al weer uit de onderbroek?
    Voortaan gewoon lekker in bed blijven met dat boek en gewoon een diepvrieskip uit het vriesvak halen, is dat niet veel lekkerder?
    Ik heb een beetje gehuiverd bij dit verhaal. Ik denk dat Toet en Rozifantje (mijn liefste vriendjes) dat met me eens zijn.
    Toch? Jongens…….!!

    Like

Reacties zijn gesloten.