Lifestyle op z'n Wiebels

Merseloop #8: Try out

Zaterdag, aan het einde van een luie, luie, luie vakantie, waarin ik sinds de maandag geen meter meer had gerend, nauwelijks had gewandeld en de plank de plank had gelaten was het tijd om weer actief te worden. Al was het maar omdat mijn lijn aan het uitdijen was gegaan. Maar ja, na een luie, luie, luie vakantie je loopschema weer oppakken, dat valt niet mee. Ik bedacht een list en noemde die list ‘Try out’. Ik zou deze zaterdag net doen of het al 25 juni was en ik ‘s-avonds vanaf 19:00 uur 5 km mocht rennen. Dus tegen een uur of 11 een stevige brunch, rond 5 uur een lichte maaltijd, door de dag heen voldoende drinken en niet te veel hooi op mijn vork nemen.

De brunch lukte, net als niet te veel hooi op mijn vork nemen maar de lichte maaltijd was achteraf bezien te zwaar en 5 uur al te laat, ik had duidelijk niet voldoende gedronken en het was ^&*%^&% nog 24 graden toen ik de dijk op ging. Bovendien was het vochtig benauwd. Het had weinig gescheeld of ik had kunnen crawlen.

De eerste twee kilometer gingen best lekker, tegen de drie werd het zwaar, had ik een gruwelijk droge mond en ben ik maar een stukje gaan wandelen om daarna niet meer echt in het ren-ritme te komen. Compleet kapot, ondanks mijn langzaamste tijd ever, belde ik thuis aan. Yep deed open, liep voor mij de kamer in en zei tegen Gremlin ‘Het was de groenteboer die een enorme rode tomaat kwam brengen’.

Het moge duidelijk zijn: Ik heb nog wat te trainen. Gelukkig heb ik nog een paar weken de tijd.

13315658_1347429468605686_137205436244623942_n

ยฉ Rianne

6 thoughts on “Merseloop #8: Try out”

  1. Je kan niet altijd in een flow zitten, Rian! Als het de 25ste maar goed gaat. En dat doet het, mark maai wurts (-:

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.