Koetjes en Kalfjes

Dat heb jij toch niet nodig?

In verband met een onderbezetting veroorzaakt door te weinig personeel, ziekte en verlof mag ik weer eens op maandag werken. Wanneer ik op maandag mag werken weet ik bij voorbaat dat het een lange dag wordt. Iets met telefonische bereikbaarheid.

Zoals dat gaat slaap ik van zondag op maandag slecht. Dat die ik altijd, maar normaal is dat niet erg want ik heb standaard en weekend van drie dagen. Ik ben dan ook blij wanneer ik tegen zessen thuis ben, tegen half zeven het eten achter mijn kiezen heb zodat ik om acht uur mijn bed in kan duiken. In principe om wat te lezen maar na twee pagina’s geef ik het op, draai mij op mijn andere zij en slaap de slaap der onschuldigen.

Dinsdagochtend zie ik een berichtje van mijn baas. De collega met wie ik die dag samen zou werken heeft even iets anders aan haar hoofd. Nog maar kwart over zes en ik weet dat het weer een lange dag gaat worden.

Coca Cola BreakOndanks al mijn slapen krijg ik tegen tien uur een dip. Ik ga cappuccino halen en gooi er een zakje suiker in. Ik weet wel, dat werkt maar even, maar toch. Even is voldoende. Om kwart over twaalf is het pauze en wederom heb ik een dip. Dit keer ga ik voor de CocaCola break. Ik zet het blikje bij de kassa neer en de caissière zegt ‘Gaan we vandaag vloeibaar?’. Ik knik even. ‘Dat zit barstensvol suiker. Dat heb jij toch helemaal niet nodig’, reageert zij. ‘Jij bent van jezelf toch al druk genoeg?’. Het vraagteken is vaag.  Grijnzend knik ik. ‘Normaal wel. Maar vandaag heb ik het nodig’.

En ja.. Natuurlijk is het vergif. Maar soms zo lekker. En dit keer was het voldoende om de middag mee door te komen.

© Rianne

10 thoughts on “Dat heb jij toch niet nodig?”

  1. Ben helemaal verslaafd aan de cappuccino chocola. Cola heb ik nooit gelust. Ik heb de leeftijd dat ik alles mag hebben wat lekker is 🙂
    groetje

    Liked by 1 persoon

  2. tja, die dips. ’t Lijkt me niet makkelijk. Van een keer suiker zul je wel niet sterven, denk ik.
    Maar ik ga het niet nadoen. Ik weet voldoende van de gevolgen van diabetes om me in te houden.

    Like

Reacties zijn gesloten.