Koetjes en Kalfjes

Da’s waar ook

Vrijdagmiddag. Ik ben druk aan het werk wanneer mijn telefoon meldt dat ik een SMSje heb ontvangen. Dat betekent een voicemail of de baas is naar mij op zoek. Ik pak mijn telefoon en zie enigszins geïrriteerd dat het een herinneringsberichtje van de tandarts is. Maandagmiddag mag ik mij daar melden.

Maandag rond het middaguur komt er een vraag binnen op de trolleybrigade groeps-app. ‘Ik kan niet’, reageer ik, ‘Ik moet straks naar de tandarts’.

Tegen de klok van enen ben ik zo ver dat ik de boodschappen kan gaan doen. Eenmaal weer thuis trek ik makkelijke kleren aan. Ik hoef nergens meer naar toe. Ik maak het hok van Gremlin schoon, trek een stofdoek over de vensterbank en plof daarna op de bank om wat te lezen. Ik pak mijn BuJo er bij om wat to-do’s af te vinken en zie daar staan Δ 16.30 tandarts. Da’s waar ook…

Echt… Mijn moeder zei vroeger wel eens dat het maar goed is dat mijn hoofd vast zit omdat ik het anders zou vergeten. En mijn tandarts stuurt natuurlijk niet voor niets een SMSje.

Heb jij ook wel eens last van vergeetachtigheid?

© Rianne

12 thoughts on “Da’s waar ook”

  1. Oh ja, te vaak zelfs. Ben weleens bang voor Alzheimer-light. Mijn zonen kunnen er ook iets van: jongste zou op een donderdag naar huis komen (vliegen) maar was in de veronderstelling dat dat al op woensdag was. ’t Is dat we nog even een FT-gesprek hadden die middag, anders was hij vergeefs naar het vliegveld gegaan 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Troost je: ik heb vergeetachtigheid zo ongeveer uitgevonden (-: Maar mijn dochter is altijd en overal haar spullen kwijt. Ik weet niet welk van de twee het ergst is…
    Lieve groet

    Liked by 1 persoon

  3. Ja joh… soms ben ik opeens iets kwijt dat ik net in mijn handen heb gehad. En waar ik het dan soms terugvind. Vroeger zat ik zo vaak met mijn hoofd bij andere dingen dat ik soms wel 3 x terug naar huis moest om iets op te halen. Mijn moeder zei vaak zat tegen mij, als je kont niet vast zat kon je de hele dag niet zitten… 😉

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.