Me Myself & I

Merseloop #10: Doel bereikt

Ik ben geen mooi-weer loper dus toen ik hoorde dat het zaterdag wat koeler was met zo af en toe een buitje  vond ik dat helemaal prima. Zo af en toe een buitje bleek niet helemaal te kloppen. Het was piz-weer toen ik rond drie uur richting Vriendin reed om samen naar Merselo te gaan. Een beetje vroeg maar aangezien zij als vrijwilligster aan het inschrijfbalie zat wel nodig.

Tegen vijf uur werd duidelijk dat het rond zessen (begin van de Merseloop met de kinder-afstanden) droog zou zijn. Met de temperatuur van dat moment vond zelfs ik dat goed nieuws. Tien voor zeven stond ik samen met de rest van de renners (voor zowel de 5 (2 rondjes) als de 10 km (4 rondjes)) in de buurt van de start. Beetje babbelen, beetje rekken, beste tijden (ahum) vergelijken. Iets na zeven mochten we vertrekken. Ik nam meteen de laatste plaats in, vastbesloten mijn eigen race te lopen.

Dat mislukte totaal. Na een minuut vertelde Evy mij dat ik met een gemiddelde snelheid van 9,9 km per uur liep. Dat kan ik helemaal niet. Langzaam liet ik mijn snelheid terugvallen en daarmee de afstand met de rest van het peloton groter worden.

Als hekkensluiter heb je een voordeel. Ten eerste word je door de toeschouwers extra enthousiast aangemoedigd (dank jullie wel bewoners van Merselo) en ten tweede fietst er vlak achter je iemand van de organisatie die je waarschuwt dat je ingehaald gaat worden door renners die de 10 km doen, die je vertelt dat je mooi vlak rent, die je bijna over de streep heen kletst in uiteindelijk, ondanks twee maal twee minuten wandelen tussendoor,  mijn tweede beste tijd ever!

Dat ik daarmee laatste ben geworden op de 5 kilometer kan mij niet deren. Ik heb, ondanks het afzien, genoten van het rennen, de sfeer, de bemoedigende woorden van de toeschouwers en diverse 10 kilometerrenners die mij voorbij kwamen stuiven, het dollen met de fotograaf en de mensen bij de waterpost, het babbelen met de begeleider van de hekkensluiter.  Ik denk dat ik volgend jaar weer meedoe.

Rest mij nog Marij te bedanken voor het maken van een ‘spandoek’ speciaal voor mij, Harriêtte voor het maken van de foto’s en de video’s en iedereen die mij via Wiebeltjes of Facebook heel veel succes heeft toegewenst 😘.

© Rianne

5_uitslag merseloop 5km vrouwen 50 jaar en ouder.jpg
Misschien dan wel laatste van de wedstrijd maar toch mooi tweede (van de 2) in de categorie 5 km voor vrouwen 50+ 😉
20 thoughts on “Merseloop #10: Doel bereikt”

  1. Je hebt het gedaan. Gefeliciteerd. Zo’n overwinning smaakt naar meer hoor ik al. Respect.👍 hoor. Ik weet wat het is, afzien. Dan smaakt de overwinning des te zoeter. Op naar volgend jaar.

    Liked by 1 persoon

    1. Dank je.. Zie je me nog vaag rennen.. Op de foto’s lijkt het meer op snelwandelen… En inderdaad: Op naar de volgende tocht… Maar eerst een weekje niets doen en dan met een nieuw trainingsprogramma beginnen..

      Liked by 1 persoon

        1. Dank je wel. Daarom ben ik ook fier op mijzelf ondanks twee maal wandelen en als laatste eindigen. Van nog maar 50 meter kunnen lopen naar bijna 5 km rennen. Er is een weg terug…

          Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.