Koetjes en Kalfjes, Lifestyle op z'n Wiebels

YNAB #13: Best wel aardig

Ergens in 2013 kocht ik een roze luie stoel voor op het balkon. Een buitenstoel. Na er menig heerlijk lui uurtje op doorgebracht te hebben viel het mei begin deze zomer op dat hij niet meer zo lekker zat. Eerst dacht ik nog dat het aan mij lag maar al snel kwam ik er achter dat het elastiek het onder invloed van het Nederlandse weer aan het begeven was.  Wat nu?

Eerst dacht ik nog over de aanschaf van een nieuw elastiek maar nadere inspectie leerde mij dat ook de rest van deze buitenstoel zijn beste tijd had gehad. Tijd voor iets nieuws, tijd voor iets anders. En tot die tijd kon ik nog best in de stoel zitten mits ik er aan dacht om rustig te gaan zitten en er een kussen in te leggen. Tot het moment dat ook dat niet meer ging. Ergens in de tweede week van mijn vakantie.

Met nog een leuk bedrag in het vakantie potje struinde ik het internet af op zoek naar een vervanger. Dezelfde stoel wilde ik eigenlijk niet meer. Ooit gooide ik de stoel nog wel eens in ligstand, maar meestal zat ik er gewoon in, met mijn benen op de zitting van een andere stoel gevleid. Bij I.ea zag ik een schitterend loungebankje wat het resterend bedrag in het vakantiepotje ver te boven ging. Op de site van I.tratuin zag ik dat ‘mijn’ stoel potverdorrie €30,00 duurder was dan aan het begin van het seizoen. Dacht ’t nieh he.

‘Ik wacht wel tot de uitverkoop aan het eind van de zomer of wacht op de nieuwe collectie aan het begin van het seizoen’, zei ik tegen Yep en zeulde de leesstoel van binnen naar buiten. ‘Waarom doe je zo moeilijk’, vroeg hij. ‘Zet het bankje tegen een muur, leg ik er wat kussens op en je hebt een lekker plekje om te hangen’. Had ik al eens verteld dat ik blij ben met mijn kind? Nee, bij deze.

De volgende dag toog ik naar X.nox om wat extra kussens voor op mijn bankje te kopen. Ik speurde en ik speurde en uiteindelijk vond ik twee matching kussens die ik wel aardig vond. Ik pakte ze uit het rek en liep richting de kassa. Na twintig meter zei IK tegen de dames Me, Myself & I: ‘Wel aardig, ga ik dadelijk € 25,00 betalen voor ‘wel aardig’? Dacht ’t nieh he’ en bracht de kussens terug. Eenmaal thuis haalde ik een zooitje kussens van de bank om tijdelijk buiten te gebruiken.

Dat YNAB werkt als een tierelier. Ik ga steeds bewuster met mijn nieuwe aankopen om! Nu de jongens er nog van overtuigen dat het ‘mijn’ plekje is. 😉

© Rianne

10 thoughts on “YNAB #13: Best wel aardig”

  1. Dat is nou eens leuk. Handig opgelost en nog voor niks ook. Hulde.
    En Toet en Rozi mogen toch af en toe ook wel effe op dan bankje?

    Liked by 1 persoon

  2. Rianne, met die bril op het puntje van je neus ben je wel een beetje een bibliothecaresse (mooi scrabblewoord) 🙂
    Hoe doe jij dat met je ict-werk. Heb je dan zo’n speciale computerbril of kijk je je collega’s ook op deze manier aan?
    (zo van: zal ik teletekst nou eens met- of zonder bril te lijf gaan?).

    Like

    1. Dat komt vast omdat ik ook bibliothecaresse ben van oorsprong… Op het scherm kijken is trouwens geen probleem wanneer mijn bril zo staat. Dan ligt het leespunt precies goed (en wanneer ik mijn lenzen in heb heb ik zelfs geen leesbril nodig..)

      Like

Reacties zijn gesloten.