Koetjes en Kalfjes

ZoZ: Forever young

Met mijn 53 lentes ben ik niet meer echt piep te noemen. Ik ben natuurlijk nog niet oud maar ik denk dat ik rustig kan stellen dat ik de eerste helft van mijn leven er zo onderhand wel op heb zitten. Maar toch, diep van binnen heerst iets van ‘Forever young’.

Totdat… totdat ik mij op woensdagmiddag bij de apotheek meld om de herhaalrecepten van eerder die week op te halen. Hooikoortstabletten, neusspray en pijnstillers. Voor drie maanden. Terwijl ik naar de voor mijn gevoel enorme zak met chemische zooi in mijn handen kijk voel ik de jaren ineens op mijn schouders rusten. Forever young? Vergeet het maar gerust.

En ja, natuurlijk zijn het heel onschuldige medicijnen, die niets over leeftijd zeggen, maar toch… Ineens zag ik de afgeladen volle trommel met medicijnen van mijn moeder voor mijn geestesoog verschijnen. En wanneer dat gebeurt weet je dat er geen weg meer terug is. Ook al zing ik vrolijk Forever young! 

Alphaville – Forever young

Voor meer Zwijmelen op Zaterdag verwijs ik graag naar het blog van Marja.

© Rianne

18 thoughts on “ZoZ: Forever young”

  1. Zalige zwijmel. En ja, ik ben nog 8 jaar ouder dus ik snap je wel. Eerlijk gezegd zou ik niet eeuwig jong willen zijn. Dat lijkt me dodelijk vermoeiend. 😉

    Like

    1. Mij ook… Maar na een middag op de seh gezeten te hebben voor de intake van mijn moeder vraag ik mij af of oud worden wel zo’n zegen is…

      Like

  2. Mooi nummer…
    Ik ben verdorie 13 jaar ouder, moet ik me nu oud gaan voelen?
    Neeeeeee, ik voel me niet zo oud, geestelijk niet in ieder geval. En lichamelijk, ook al heb ik heel wat pillen te slikken en heb ik last van opstartproblemen als ik een tijdje gezeten heb? Ook niet…
    Prettig weekend!

    Like

  3. TJa… Ik ben dan waarschijnlijk de jongste reageerder (tot nu toe) Wanneer ik naar zoonlief kijk en zie wat hij allemaal uithaalt en doet snap ik soms niet waarom ik dat niet meer kan. My god…. Ik voel mij houterig, stijf, niet lenig en spierpijn die dagen aan kan houden (wanneer ik niet gewoon mijn hamstring scheur net als een paar jaar terug)… Oud zijn, iedereen wil het worden. Niemand wil het zijn.

    Like

  4. ahhh net zo jong als ik dus…..

    en ja hoor, ondanks zo’n zak vol (wat ik onderhand al 43 jaar doe) …. aan de buitenkant inderdaad niet zo piep maar wat maakt het uit, zolang je maar geniet binnen alle mogelijkheden toch?

    Over de helft? met onze leeftijd, ja ik denk dat we daar wel gevoegelijk vanuit kunnen gaan 😉

    Liked by 1 persoon

  5. Als je ‘young’ bent realiseer je je niet dat je straks diezelfde geest hebt in een ouder en gebrekkiger lichaam. Als je ouder bent wel. Maar dan is het al te laat. Maar goed…mijn oma van 86 vond mij altijd zo lekker jong, dus alles is relatief.

    Liked by 1 persoon

  6. Deze herinner ik me niet zo heel duidelijk, maar weet dat ik het gehoord heb: mooi stuk muziek!
    Forever young, tja, maar wat dan met: Later als ik groot ben…?

    Like

Reacties zijn gesloten.