Koetjes en Kalfjes

ZoZ: Ice Cream Man

Puffend van de hitte vroeg ik aan collega Muziekkenner ‘Heb je nog een idee welk nummer ik morgen kan plakken?’. Zijn wedervraag volgde onmiddelijk. ‘Waar gaat het over?’. Tja, dat wist ik nog niet precies. ‘Hittegolf, ijs eten, zoiets..’, mompelde ik. ‘En niet met de Lambada of The Heat Is On aankomen’, voegde ik er aan toe, want die liggen zo enorm voor de hand’. Hij dacht even na en zei toen ‘Zoek Benny Bernassi eens op’. Braaf als ik ben deed ik wat mij gevraagd werd. Halverwege het nummer vroeg ik ‘Wat heeft dit met een hittegolf te maken’. De reactie van Muziekkenner spreekt boekdelen ‘De dames in het filmpje hebben het duidelijk warm’. Dat kan je wel stellen ja, en het is niet dat zij enorm warm aangekleed zijn. Voor de liefhebbers is hier de link naar het filmpje.  Met in mijn achterhoofd het nummer van Benny liet ik de hele ZoZ los. Komt tijd komt raad.

Aansluitend aan het werk reed ik naar Vriendin om samen met haar een ijsje te gaan eten. Eén ijsje en 2 cappuccino later reed ik naar huis alwaar ik mijn plakkerig lijf een verfrissende douche gunde. Terwijl ik mij stond af te drogen borrelde een van mijn favoriete Van Halen nummers in mij op. Ice Cream Man. Veel toepasselijker dan dat nummer van Benny. Vind ik dan. Al moet ik toegeven: Zwijmelen is anders.

Voor meer Zwijmelen op Zaterdag verwijs ik graag naar het blog van Marja.

© Rianne

14 thoughts on “ZoZ: Ice Cream Man”

  1. Jouw versie klinkt een stuk aangenamer in mijn oren. Even dacht ik nog dat je de commercial van de coca-cola-man zou kiezen. Maar daar koel je waarschijnlijk niet van af (-:

    Liked by 1 persoon

  2. Ah, de dames in de eerste link kunnen mogelijk beter klussen met hun naaldhakken dan met elektrisch gereedschap, en tamelijk ontdaan zijn van kleding, maar de tekst van Van Halen lijkt mij niet geheel ontdaan van dubbele bodems! Graag gehoord!

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.