Lifestyle op z'n Wiebels

Auw..

Met het grootste misverstand rondom dreadlocks, dat je ze niet zou mogen cq kunnen wassen, heb ik in een eerder blog al korte metten gemaakt. Over het tweede misverstand, zo lang je dreads hebt hoef je niet meer naar de kapper toe, wil ik het vandaag hebben.

Niets is minder waar. Ja, je kunt dreads gewoon laten groeien. Ja, met een beetje geluk gaat het viltproces gewoon door. Nee, de draadjes onthaken zichzelf niet zo maar. Maar, wanneer je wilt dat de dreads er een beetje mooi uit blijven zien dan zal je je toch een aantal malen per jaar bij de kapper moeten melden. Gelukkig is het bijwerken van dreads een iets minder tijdrovend karwei dan het zetten van dreads, maar het is niet minder gevoelig.

Om het mooie draadjes te laten blijven is het van belang dat de uitgroei niet met elkaar mag gaan verklitten/vervilten. Uiteindelijk houd je dan nog maar een dread over en dat is wat mij betreft niet de bedoeling. Dus… wordt per dread de uitgroei stevig aangedraaid en daarna nog steviger gehaakt. Dat klinkt niet alleen pijnlijk, dat is ook pijnlijk. Dusdanig dat toen ik vrij vroeg om naar de kapper te gaan ik om twee vrije dagen heb gevraagd. Een dag om naar de kapper te gaan en een dag om bij te komen van de hoofdpijn. Tja, je moet er wat voor over hebben om tussen de kappersbeurten door geen omkijken naar je haar te hebben.

Toet met schaar

Dinsdagochtend, ergens halverwege de behandeling, wist ik ineens weer waarom ik de vorige keer de dreads na anderhalf jaar heb laten verwijderen. Verwijderen doet minder pijn dan zetten of bijwerken en … en … en … daarna kan je weer volstaan met eens in de zoveel tijd een knipbeurt.

Gelukkig ben ik er voor dit jaar vanaf. Is het leed al weer  bijna geleden.  Volgend jaar zie ik wel weer verder.

© Rianne

 

14 thoughts on “Auw..”

  1. Klinkt niet als een aanrader. Ik krijg al snel last van haarpijn. Ik kan geen vlecht op paardenstaart verdragen want ik krijg binnen een half uur hoofdpijn, die alleen overgaat als ik mijn haar was.
    Voor de rest van het jaar loop jij er netjes bij (-:

    Liked by 1 persoon

  2. Als ik sommige koppen met lang haar zie en het gebrek aan uitstraling dan denk ik wel eens als je dan geen zin heb doe dan dreads…niet lullig ofzo. Want volgens mij hebben ze dan een kop met dreads en geen uitstraling.. Anyway het klinkt als hell en ik wil het nooit maar jou staan ze super.

    Like

  3. Klinkt idd heel pijnlijk..,, wie weet ga ik ooit ook… Maar dan moet ik iets meer haar hebben…. Heb nu bijna geen haar door de bestralingen

    Like

Reacties zijn gesloten.