Lifestyle op z'n Wiebels

Project Wateroverlast #5

Toen ik mijn huisje kocht zat ik voor mijn gevoel de eerste jaren gebeiteld. De badkamer en het toilet waren net nieuw en hoewel de keuken al een dagje ouder was zag die er nog goed uit. Ondertussen zijn we vijf jaar verder en het verhaal rondom mijn badkamer is gevoeglijk bekend. Iets met water op plekken waar geen water hoort te staan.

Maar niet alleen de badkamer heeft spontaan haar beste tijd gehad, ook de keuken begint op haar laatste been te lopen. Een aantal lades zijn scheefgezakt, de koelkast studeert voor diepvries en het deurtje van het middelste bovenkastje loopt met enige regelmaat uit haar groef. Zo vaak, dat Yep de verbinding tussen deurtje en groef maar helemaal verwijderd heeft. Dat ging een paar weken goed. Ondanks dat het deurtje alleen nog maar via de scharnieren bevesigd zat bleef het open staan wanneer het open moest staan en bleef dicht zitten wanneer…. Tot dit weekend. Het deurtje begon spontaan te bewegen. Het liefst wanneer Yep of ik met ons hoofd in de buurt waren.

vankastnaarplanken

Omdat ik er van uit ga dat mijn spaarpot niet vol genoeg zit voor en een nieuwe badkamer en een nieuwe keuken en de badkamer momenteel een hogere prioriteit heeft zijn Yep en ik woensdag (want wat moet je anders doen wanneer je vrij bent en de mussen dood van het balkon vallen) de keuken gaan opruimen en poetsen. Eerst was de koelkast aan de beurt. Daarna hebben we alle keukenkastjes leeggemaakt, het een en ander weggegooid, alles gepoetst, het eigenwijze deurtje verwijderd en een compleet nieuwe keukenindeling gemaakt.

De zware pannen staan niet langer in de scheefzakkende lades. De bakspullen staan achter een deurtje. De plastic bakjes staan niet meer in een donker hoekje maar onder handbereik en mijn mooie kommen en mokken staan weer in het zicht. Net als in mijn vorige huis (zie hieronder).

ARENA

Ik maak mij alleen zorgen over de koelkast. Ondanks dat zij weer helemaal schoon is zat er binnen een uur al weer een dun laagje ijs op de achterwand. Duimen jullie mee dat dat ding het blijft doen totdat mijn fondsen toereikend zijn? Alvast bedankt. 😘

© Rianne

8 thoughts on “Project Wateroverlast #5”

Reacties zijn gesloten.