Achter de schermen, Toet & Co

We worden nog beroemderder …

Woensdagochtend. Het huis is grotendeels aan kant, de boodschappen zijn binnen. Gremlin speelt buiten op het balkon (lees: sloopt een bezem) en de boysz lummelen zoals alleen zij lummelen kunnen. En ik? Ik vind het tijd worden om weer eens naar mijn blog om te kijken. Het is lang genoeg stil geweest, al zeg ik het zelf.

Zoals altijd na een periode van stilzwijgen bekijk ik mijn layout met buitenstaandersogen. Ik speel wat met de widgets in de zijbalk. De nadruk ligt enorm op de opties om mijn blog te volgen en ik vraag mij ineens af waarom. De drang om met mijn blog een miljoenenpubliek te trekken is al lang verdwenen. Ik schrijf om het delen, niet om ‘het volk te vermaken’.  Nou ja, eigenlijk wel, want gelezen worden is fijn. Maar ik zet niet alles op zij, probeer niet een zo mooi mogelijk beeld van mijzelf en de wereld om mij heen neer te zetten. Ik vervang de drie volg-optie widget voor een klein tekstexemplaar. Ik verwijder de cookie-banner (daar heb ik zelf zo de schijt aan) en schrijf een kleine cookie-tekst. Dat moet maar voldoende zijn. Ik kijk kritisch naar mijn header…

IMG_0916

‘Beetje ouwetjesbollig, vind je zelf ook niet?’. Toet laat het nog als een vraag klinken maar zijn twinkelende oogjes vertellen mij dat het een constatering is. ‘Het is een mooie foto, van een heerlijk plekje’, antwoord ik. ‘Als jij het zegt’, piept Rozifantje. ‘Maar het is niet reperesentatietief voor jouw blog. Voor jou’. ‘Heb jij een beter idee dan?’, vraag ik hem. Stomme vraag. Natuurlijk hebben de boysz een idee. Een kwartiertje later hebben zij een kleine ‘collage’ gemaakt van de dingen die volgens hen wel bij mij horen. Mijn laptop, een beker koffie, mijn bullet journal en zijzelf. ‘Eigenstelijk moet Gremlin ook mee op de foto’, bromt Toet, ‘Maar je zal zien dat dat domme konijn van de tafel valt dus doe maar niet’.

Aangezien ik de foto mocht maken sta ikzelf er niet op!

Na wat knip en plakwerk heb ik een nieuwe header. Terwijl ik dit stukje type hoor ik Toet tegen Rozi zeggen ‘Yeas!! Nu zijn we elke dag in beeld en worden we nog beroemderder!

Ik ben er mooi ingestonken!

© Rianne

14 thoughts on “We worden nog beroemderder …”

    1. Dank je…. Voor nu heb ik het voornemen terug te gaan naar hoe ik ooit begon: Iets schrijven wanneer ik wat te vertellen heb en niet meer alles strikt programmeren. Dat begon te verstikken.

      Like

  1. Heel mooi, je nieuwe header. En de grote foto mag er ook zijn.
    Stel dat Toet en Rozi teveel verbeelding krijgen, kun je ze er altijd weer afhalen (-:
    Warme groet

    Like

  2. Superleuk, die foto! Masr ja, je hebt dan ook wel heel proffesionele modellen gebruikt. Ik zie nu pas dat je even weg was (omdat ik dat zelf ook wel eens ben). Ik vind alles best als je maar blijft bloggen!

    Like

Reacties zijn gesloten.