Koetjes en Kalfjes

Snor?

Rijdend in mijn auto, het kleinste SUV-tje wat er bestaat, hoor ik een reclame over een iets grotere SUV voorbij komen. Zoals alle auto reclames is deze aan de man gericht. Niet aan de sportieve man, de avontuurlijke man, de whatever. Neen, de reclame is gericht op mannen met een snor. De moraal van het verhaal (reclame is): ‘Op je eerste SUV ben je net zo trots als op je eerste snor’.

Zei ik, de reclame is op mannen met een snor gericht? Dat mag ik in ieder geval hopen. Want ik mag dan ondertussen aan mijn derde SUV bezig zijn … Ik mag dan nog steeds erg blij zijn met mijn suffertje… Het woord ‘trots’ komt niet in mijn op. Net zo min als trots zijn op mijn eerste snor. IK HEB GEEN SNOR! meneer de reclamemaker!! (Ik ga er voor het gemak van uit dat deze meer dan onbenullige reclame door een meneer met snor is bedacht.) Ik zeg de woorden zelfs hardop maar de voorleesmeneer blijft stug door babbelen over snorren en SUV’s.

IK HEB GEEN SNOR!

Tenminste….

Ik hoop dat ik geen snor heb. Dat dit niet een gevalletje ‘Je hebt wel een snor maar bent nog in denial’ is.

Nou ja, wat ik dus wilde zeggen is… Wat een stompzinnige (radio)reclame is dit.

Wat vind jij een stompzinnige of super-stereotypering (radio)reclame? En spreek jij reclames ook wel eens tegen?

© Rianne

Advertenties

8 thoughts on “Snor?”

    1. TV reclames zap ik zo veel mogelijk voorbij. Zeker dit soort reclames. Wij vrouwen weten dat er betere oplossingen zijn dan sporten en ongesteld zijn… (Op de bank hangen en chocolade eten bijvoorbeeld) ..

      1. Deze sport niet hoor, is alleen maar zo blij. Nou, dat kan niet door een vrouw bedacht zijn. Moet de eerste nog tegenkomen die dan een gat in de lucht springt. Voor chocolade daarentegen 🙂

  1. In die 22 jaar dat ik rond huppel op de aardbol zijn er toch zeker 3 reclames geweest waar ik om moest lachen. Die van specsavers met die vrouw die een stel bejaarde dansles geeft terwijl ze zitten te wachten op de bingojuf vind ik best grappig, de rest van de reclames vind ik echt bagger!

  2. In reclameland zijn ze nog erg van het man/vrouw denken.
    Wat ik dan wel weer grappig vond: Kennelijk heb ik bij de geboorte van mijn zoon ooit iets ingevuld (je krijgt dan vanalles gratis) en zo wist een bekend scheermesmerk dat mijn zoon de leeftijd kreeg voor gezichtsbeharing. Wat het bedrijf niet weet, is dat ik de enige in huis ben met mijn achternaam. Zo wil het geval dat er op een dag een scheermes op de mat viel, met de tekst “Nu je een man wordt…” ik vroeg me toch even af waar zij hun informatie zoal vandaan halen, want ik was vast van plan een vrouw te blijven.
    Thuis vonden we het hilarisch
    Inmiddels kregen we ook al een 2e scheermes van hetzelfde merk. Goed bezig! (ik heb maar 1 zoon, maar misschien hebben ze van mijn dochter ook per abuis het geslacht anders bepaald)

Reacties zijn gesloten.