Lifestyle op z'n Wiebels

Minderen..

Stapsgewijs leg ik mijn social media gebruik steeds meer aan banden. Zo doekte ik van de zomer zowel mijn Instagram- als mijn Twitteraccount op. Ik speelde zelfs met de gedachten om mijn Facebook-account ook te sluiten. Maar ja, de Wiebeltjes pagina is aan mijn persoonlijk account gekoppeld dus.. Een beetje minderen was het devies…

In den beginne lukte dat redelijk maar ondertussen ‘hang’ ik naar mijn idee weer veel te veel op internet  rond. Het is dus weer tijd voor actie. Tijd om een beetje te minderen.

Dit keer moesten mijn Google+ en  YouTube account er aan geloven en verdween de Facebook-app van mijn telefoon. Aansluitend ging ik mijn vrienden- en interesselijst op Facebook schone met als resultaat een lege tijdlijn.

De laatste stap die ik nam bleek de een na laatste stap te zijn. Ik nam het besluit om (voorlopig  want ik ken mijzelf) geen enkel bericht op Facebook meer te like-en. Op een bericht, foto of link reageren mag wel. Reageren leidt tot interactie, interactie is leuk. Like-en is (voor mij) te gemakkelijk.

Eens kijken of het mij dit keer lukt om te minderen. Zo niet. Probeer ik het over een paar maanden gewoon weer. De aanhouder wint tenslotte.

Rest mij nog een vraag te stellen: Hoe zit het met jouw Social Media gebruik?

© Rianne

16 thoughts on “Minderen..”

  1. Blogger en Facebook worden door mij gebruikt. Bij Facebook twijfel ik wel eens, maar er zitten veel familieleden bij waar ik anders nauwelijks iets van zou horen. Dus ik blijf nog even hangen.

    1. Haha.. Ik heb overwogen de like optie onder mijn blog uit te zetten (net als de deel-opties) maar om de een of andere reden kon ik dat (nog) niet…

    1. Good for you! Ik heb nog wat bedenkingen om te stoppen. Onder andere een x-aantal bloglezers. Maar geen FB op mijn telefoon en minder ‘interesses’ maakt het allemaal al wat overzichtelijker…

  2. Ik baalde dat Hyves stopte, maar via facebook blijf ik toch in contact met familie in het buitenland en vrienden die ver weg wonen. Facebook blijkt ook bijna onmisbaar om op de hoogte te blijven van evenementen en feesten in de regio.
    Ik heb een instagram en pinterest account, maar gebruik dit alleen om inspiratie op te doen voor specifieke gelegenheden. Ik zoek bijvoorbeeld naar voorbeelden van taarten die ik wil maken en doe er inspiratie op voor carnavals kostuums en schmink.
    Ik heb geen twitter, google+, youtube of linkedin account, dus daar hoef ik niets mee 😉

    1. Vooral Instagram kostte mij enorm veel tijd. Zo leuk dat foto;s kijken. Ik durf dus niet eens aan een pinterest account te beginnen… De verslaving ligt accuut op de loer..

  3. Het bloggen wordt minder. Soms vind ik dat erg jammer en soms denk ik ‘ach … what the hell’.
    Heb twee facebookaccounts maar ook daar lijkt het rustiger te worden. Twitter is echt zo 2015 inmiddels geloof ik. Instagram, dat heb ik niet. Ga ik ook niet doen.

    1. Nu ik van mijzelf niet meer dagelijks hoef te bloggen gaat het weer wat beter, al lopen de bezoekersaantallen terug (hoewel, de laatste weken komen er wel weer nieuwe volgers bij).. Vroeger vond ik dat erg, nu denk ik ‘Ik schrijf voor de lol. Ik hoef niets te bewijzen’. Voelt goed..

  4. Ik ben wel een beetje verslaafd hoor! Vooral aan instagram, heerlijk foto’s en filmpjes kijken als ik in de bus zit of voor dat ik ga slapen. Misschien moet ik ook eens gaan minderen.. In 2017 misschien, nu nog niet (of is dat typisch gedrag van een verslaafde?).

    1. Dat is typisch gedrag van een verslaafde. 1-1-2017 is trouwens een slechte datum omdat die sterker dan enige ander verplichtend voelt. Morgen is de perfecte dag!

  5. De deelopties heb jk nooit zichtbaar gemaakt op WordPress en de like knop doet het niet, al heel lang niet. Bij sommigen zie ik die weer terugkomen. Maar WordPress is voor mij belangrijk… Facebook gedeactiveerd, ik mis het totaal niet, ga ik in januari wel weer even gebruiken maar wsl na half maart kap ik er mee. Twitter waar ik niks mee deed al een half jaar geleden na 4 jaar verwijderd. Instagram uitgeprobeerd, maar foto’s hoeven voor mij niet dus weg ermee. LinkedIn precies zo, Google+ gebruik ik niet. Lekker rustig zo!
    Succes!

  6. Ik Facebook heel weinig. Gebruik het alleen voor felicitaties. Het meest storend aan Facebook vind ik dat je de likes en reacties van al je vrienden ziet. Ik vind de berichten van mijn vrienden leuk. Hun likes interesseren mij niet, sorry. Kan mij niet zoveel schelen dat mijn schoonzus de nieuwe profielfoto van de bakker van de man van haar collega leuk vindt. Maar ik krijg die profielfoto wél te zien. Dus goed dat je stopt met liken. Wel berichtjes plaatsen, graag! Zo. Ik heb gesproken. 🙂

Reacties zijn gesloten.