Koetjes en Kalfjes

Kerstig…

Bij sommige bedrijven is het weer kerstpakketten-tijd. Zo ook bij de instelling waar ik werk. Dit jaar wordt er een heuse Kerstmarkt georganiseerd op de locatie waar ik, in tegenstelling tot mijn collega’s, om de hoek woon. Vandaar dat ik tot kerstelf benoemd werd en vanavond 6! kerstpakketten mocht gaan samenstellen.

Gelukkig was van te voren bekend welke winkels er op de kerstmarkt zouden staan en waren de collega’s erg duidelijk in hun voorkeur.  Met Yep (aka pakezel) op sleeptouw melde ik mij vanavond tegen zeven uur, met zes vouchers, bij de balie. Vol medelijden vanwege de onmogelijke opdracht om voor 6 personen kerstpakketten uit te zoeken gaf de dame bij de inschrijfbalie mij 6 jutte tassen en 6 vellen met bonnen. Het feest kon beginnen!

Via het kantoor van Harriëtte liepen we even later gedrieën naar de kerstmarkt. Ik had slechts 5 minuten voor nodig om 5 pakketten samen te stellen, daarbij de medewerkers van 3 kerststalletjes met open mond achter latend. Terwijl Yep de tassen even naar Harriëtte’s kantoor bracht gingen zij en ik even voor onszelf sneupen. Dat kostte eigenlijk nog de meeste tijd.

Uiteindelijk koos ik voor een boek met Thaise curry-recepten en een mok. Harriëtte koos een Dopper, een beurs voor haar man, een reep chocolade en 4 oliebollen.

Ongeveer een half uur na binnenkomst verlieten wij met onze buit verheugd de steeds drukker wordende Kerstmarkt. ‘Nu al klaar?’, vroeg de dame van de inschrijfbalie in opperste verbazing.  Tja, je bent goed of je bent goed. Dat de collega’s geen al te ingewikkelde wensen hebben scheelt ook enorm.

Hoewel een Kerstmarkt aan mij eigenlijk niet besteed is, kan ik het gebaar van VieCuri wel waarderen, en was het allemaal prima georganiseerd. Ik ben benieuwd wat er voor volgend jaar bedacht wordt.

En jij? Krijg jij ook een kerstpakket?

© Rianne

21 thoughts on “Kerstig…”

  1. Yep. Ik organiseer ook de kerstviering voor het personeel. Wij nodigen al jaren lokale winkeliers en horeca uit en daar mogen de mensen hun bonnen besteden. De bonnen blijven tot half januari ook nog in de winkels zelf geldig.

    1. Dat laatste is wel een goed idee voor de mensen die op de geplande momenten niet kunnen (of uit het volledige assortiment willen kiezen en niet uiteen voorgeselecteerd beperkt aanbod) .

  2. Als “werkloze” krijg ik echt he-le-maal iets. Ik word gediscrimineerd! Tegenwoordig roept iedereen dat en ik dacht: laat ik ter afwisseling ook eens meedoen (-: Mijn man krijgt altijd een “alternatief” kerstpakket. Een oplader voor zijn mobiel die op zonne-energie werkt. Dat soort dingen. Wat hij dit jaar krijgt, is nog een verrassing
    Zou ik toch heel graag willen weten wat je in het kerstpakket voor je collega’s gestopt hebt!

    1. 3 collega’s wilde bonbons van de beste chocelaterie uit de regio.. Die hebben ze gekregen. 1 collega wilde wel een bierpakket. Dat krijgt hij. En 1 collega wilde een rituals pakket. Dat krijgt zij, en ook nog in de geur die zij het liefst had…

      (ps. Jij krijgt leuke vragen van je dochter… Dat is 1.000 x meer ‘waard’ dan een kerstpakket) ..

  3. Wij krijgen een bon. Ook leuk, maar ik mis de tijd van de kerstpakketten wel. Gezellig eerst met je bon in een lange rij aanschuiven, en met elkaar kijken alvast even wat er in zit. Dàt.
    Mijn man krijgt gelukkig nog wel een pakket. Dit jaar zelfs een hele leuke.

    1. Ik heb (gelukkig) nog nooit in de rij voor een kerstpakket hoeven staan. Had ik niet ook voor de collega’s mogen shoppen, dan was mijn voucher rechtstreeks naar het goede doel gegaan…

  4. Alleen uitgedeeld van de stichting waarvoor ik vrijwilligerswerk doe. 15 mooi gevulde dozen via het Leger des Heils gekregen voor gezinnen die we in moeilijke tijden ondersteunen.

  5. Ja!!! Ik had vijf jaar lang een Joodse baas en die deed niet aan Kerstpakketten (ook niet aan Chanouka-pakketten) dus kregen wij niks. Maar dit jaar kregen we van de nieuwe baas een Kerstpakket. Er zat een rolkoffertje in (leuk maar heb ik genoeg) en de gebuikelijke soep, koekjes, snacks en twee flesjes water. Jammer genoeg was het meeste niet te (vr)eten. Maar toch… Ik vond het leuk! Maar jouw pakket was leuker.

Reacties zijn gesloten.