Wieb at Work

Zoooo 2016…

Werktechnisch gezien is december de drukste maand van het jaar. Goede tweede is januari. Ik hoef in deze periode geen vrij te vragen want dat krijg ik toch niet. En of we het met het ‘normale’ werk al niet druk genoeg hebben lopen er ook nog twee projecten door de planning heen.

Aangezien druk zijn, druk doen en je druk maken helemaal passé en zoooo 2016 is hebben jullie bovenstaande niet gelezen. Bovendien is ‘druk’ een relatief begrip. We hebben een overvolle planning maar aangezien we het hele circus van ‘3 salarisverwerkingen in een maand, een nieuwe release en het jaarwerk inspelen’ nu voor de vierde keer doen en het elk jaar soepeler verloopt is er van drukte nauwelijks spraken. Zelfs wanneer niet alles meteen gaat zoals het moet gaan. Daar is in de planning namelijk rekening mee gehouden.

So far, so good…

In principe is er dus niets aan de hand. Kan ik druk zijn/doen/denken gewoon loslaten. In 2016 achterlaten.

Alleen….

Soms is het ineens druk in mijn hoofd door van die kleine, pietluttige dingetjes. Dingetjes die mijn tijd en energie nauwelijks waard zijn, laat staan een druk hoofd. Laat staan verzuipen in niet-bestaande hectiek.

Ik heb dus een goed voornemen… Eentje die niet in gaat per 1 januari van het aankomend jaar maar nu, vandaag, tout de suits. Ik blijf niet steken in het druk doen van het oude jaar. Ik laat druk van mijn schouders glijden en ga door met wat er moet gebeuren. Adem in, adem uit. Zonder hectisch hoofd. Koel, kalm en beheerst. Alles onder controle.

Jullie horen over een tijdje wel of het gelukt is!

Ik wens eenieder een niet druk zijnd, doend, denkend einde van 2016 toe en een rustig, kalm en beheerst 2017!

© Rianne

6 thoughts on “Zoooo 2016…”

Reacties zijn gesloten.