Lifestyle op z'n Wiebels

Aftellen

Ik ben aan het aftellen. Niet tot het nieuwe jaar, maar nog een stukje verder. Tot het moment waarop ik naar de kapper kan en de dreads kan laten verwijderen. Yup, ik ga mijn dreads aan de wilgen hangen. Iets met ‘het zit voor geen meter meer’ en hoewel je in mijn ogen met dreads eigenlijk geen bad-hairday kunt hebben heb ik dat nu wel. Iets met boven proportionele last van haaruitval en haarbreuk (een paar maanden darmproblemen is niet goed voor je algehele conditie maar ook niet voor je haar) in combinatie met een uitgroei van hier tot Oude-Pekela en weer terug.

Bovendien, nu het besluit om te stoppen met dreads eenmaal genomen is, ‘pluk’ ik wat vaker aan de losse haartjes met als gevolg dat er steeds meer losse haartjes komen waardoor er aan mijn coupe niets straks en gestroomlijnd meer is. En ineens, ineens is het feit dat ik mijn haar niet meer zo makkelijk kan wassen omdat het drogen een eeuwigheid lijkt te duren (zelfs wanneer ik de föhn ter hand neem) voor mijn gevoel niet meer acceptabel.

Dus ben ik aan het aftellen. Nu moet ik nog bellen voor het maken van een afspraak maar ik ben bang dat het uithalen net als het inzetten van dreads dusdanig tijdrovend is dat dit in verband met de personele bezetting van de kapsalon slechts op een dinsdag of woensdag kan gebeuren (en niet op een zaterdag of een maandag). In dat geval tel ik nog wel even. Vanwege drukte op het werk kan ik pas in week 8 van aankomend jaar vrij nemen. Sterker nog. Vooruitlopend op de afspraak  heb ik die week maar alvast vrij genomen.

Maar jee… Nog dik 8 weken wachten. Nog 8 weken mijzelf bedwingen om niet te constant te plukken.. Pfff… Het gaan zware weken worden.

Voordeel: Ik heb nog 8 weken de tijd om te bedenken wat ik met mijn haar wil doen… 😉

En dan de vragen voor vandaag: Vind jij het leuk om naar de kapper te gaan? En experimenteer je (regelmatig) met nieuwe coupes en/of kleuren of heb je al jaren (naar tevredenheid) hetzelfde kapsel?

© Rianne

16 thoughts on “Aftellen”

  1. Arme jij. Ik hoop dat het niet gaat jeuken.
    Ik ga 3x per jaar naar de kapper alleen om te laten knippen. Verder wordt het gewoon lekker grijs. Leuk vind ik het niet, maar samen met manlief is het best gezellig. De kapster woont 200 meter van ons huis, dus het is een mooie gelegenheid om even alle buurtnieuwtjes te horen.

    Like

    1. Verven doe ik ook al jaren niet meer. Het grijs worden wil alleen nog niet zo lukken (en de grijze haren die ik nu heb die breken dus bij het leven..

      Like

  2. Ik ga ook zo’n 3-4 per jaar voor knippen alleen. Nog weinig grijs en mijn haar heeft altijd een natuurlijke coupe soleil lekker gemeleerd.
    Alleen met vriesweer wordt het zo slap en statisch dan kan ik er niets mee.
    Verder redelijk te tevreden.

    Like

  3. Ik ga zo’n 6 keer per jaar naar een vriendin die kapster is, zij verft dan de ene grijze pluk die ik heb weer in een kleur die past bij de rest. Knippen is maar 3 tot 4 keer per jaar nodig. Nu heb ik 2 weken geleden een bayalage laten blonderen (een speciale verftechniek) en heb ik er paars overheen geverfd. Ik heb nu dus lang haar met de bovenste helft donkerbruin en de onderste helft fel paars.
    Ik hou van experimenteren en ben al een paar keer van lang naar kort haar gegaan en heb bijna alle kleuren van de regenboog in mijn haar gehad. Echte dreads heb ik nog niet gehad, maar als tiener had ik kunststof dreads (paars en donkerrood) die mijn zusje bij mij invlocht en ik bij haar.
    Ik kan me wel voorstellen dat het onderhoud lastig is en meer tijd vraagt dan gedacht, dat heb ik nu ook met mijn felle haarkleur. Is het nog te redden met een brede haarband of wintermuts?

    Like

    1. Op zich valt het onderhoud mee. Alleen het wassen is een ramp.. Daarbij zijn de herstelwerkzaamheden pijnlijk.. En als je haar dan zo broos en breekbaar is geworden, niet handig…Felle kleuren zijn inderdaad ook niet echt onderhoudsvriendelijk weet ik nog uit mijn wilde en kleurrijke jaren… 😉
      ps. Je coupe klinkt cool. Ik houd wel van een beetje anders..

      Like

    1. Niet verder vertellen: Ik kan al over twee weken terecht. Gewoon op een maandag. (en excuses voor de late reactie, Ik heb je net uit mijn spambox gevist..)

      Like

  4. In tegenstelling tot jongste heb ik heel dun haar en daar baal ik van. Het is kort en ik heb ook niet bepaald een fantastisch kapsel, maar ja, ik moet het er mee doen.

    Like

  5. Wel hip die dreads, maar je wil wel weer wat anders natuurlijk. Ben benieuwd wat het gaat worden. Ik ga liever niet naar de kapper. Inmiddels weet ik dat mijn huidige coupe wel oké is (ik draag het vaak in een knot of staart dus je ziet er niet veel van). Een paar keer per jaar een paar centimeter eraf en een kleurspoeling om de grijze haartjes te verbloemen. 😉

    Liked by 1 persoon

  6. Joh, jammer wel hoor, ik vind ze goed bij je passen..
    Maar als ze eruit zijn, zou ik gewoon voor heul kort gaan!

    Nee, ik houd niet van naar de kapper gaan. Experimenteer ook niet meer zo. Ik wil het kort en een beetje piekerig, met in mijn nek wat langere dunne plukken. Maar hoewel deze kapster het ooit een keer heel erg goed geeft geknipt… Ze had vast een GOOD HAIR DAY… Daarna is het nooit meer geworden zoals ik het wil. 2x een andere kapper geprobeerd, precies hetzelfde.. Toch ben ik niet zo veeleisend, alleen houd ik nou eenmaal niet van een keurig kappershoofd.. Ik ga weer een andere zoeken… Sterkte de komende weken!

    Like

  7. Oeh, da’s wel heel lang aftellen! Ik wilde eens wat anders. Na jarenlang laagjes wilde ik het op een lengte. Dus maanden gespaard en vorige week even snel naar de kapper geweest. In het ziekenhuis notabene. Ik dacht dat dat alleen voor patienten was maar dat was niet zo. Normaal gesproken heb ik er zo’n hekel aan maar nu heb ik er van genoten. Haartjes wassen, kopje koffie, even zitten en gewoon luisteren naar het gekeuvel van de kapster. En ik ben nog tevreden over het resultaat ook!

    Like

Reacties zijn gesloten.