GedachtenGang

Op de drempel ..

Op de drempel tussen gisteren en vandaag, op de drempel tussen oud en nieuwjaar kijk ik heel even terug op het oude. Op het jaar wat bijna achter ons ligt. Ik verwonder mij..

Ik verwonder mij over het feit dat het mogelijk is dat een leven rustig voortkabbelt terwijl de wereld in brand staat. Miljoenen mensen leven ver van huis en haard in tijdelijke opvangkampen in onzekerheid over de toekomst. Miljoenen mensen hebben door geweld en natuurrampen afscheid van geliefden moeten nemen. Bekende en onbekenden wereldburgers hebben als gevolg van een falende gezondheid het tijdelijke met het eeuwige moeten wisselen.

In vergelijk met al die ellende, heb ik een goed jaar gehad. Een jaar zonder enorme pieken of dalen. Een veilig jaar. Een jaar zonder verlies. Een jaar als zovelen.

2016

… is het jaar waarin ik niet die ene baan kreeg waarop ik heb gesolliciteerd maar wel een nieuwe koffiezetter en was/droogcombinatie…

… is het jaar waarin zowel Mams (2x) als mijn auto weer opgekalefaterd konden worden..

.. is het jaar waarin ik genoten heb van weekendjes weg, etentjes, bezoek, lekker niets hoeven…

… is het jaar waarin Yep zowel zijn schooldiploma als zijn rijbewijs gehaald heeft…

… is het jaar van mijn eerste 5 km rennen in wedstrijdverband…

… is het jaar waarin mijn gezondheid zich, ondanks een dipje aan het einde, aan het stabiliseren is…

Terugkijkend op 2016 kan ik zeggen: Het was geen spectaculair jaar, maar overall wel een goed jaar. Na het trekken van deze conclusie is mijn wens voor 2017 simpel en welgemeend: Ik wens iedereen, jullie mijn lezers maar ook hen die elders wonen en ik verder niet ken, een rustig en kabbelend 2017 toe. Een jaar waarin de knallers voortkomen uit positieve ervaringen en niet uit het negatieve.

Owww, en ik wens iedereen een cobra-loze nacht toe. Want van die enorme knallen wordt niemand vrolijk!

Tot volgend jaar!

© Rianne

6 thoughts on “Op de drempel ..”

Reacties zijn gesloten.