Me Myself & I

Eén minuutje ..

Woensdagmiddag iets over 4 uur loop ik de Albert binnen om de boodschappen te doen. Ik vis mijn telefoon uit mijn zak om mijn boodschappenlijstje te bekijken en ik zie dat ik een SMSje van de gemeente heb. Mijn rijbewijs is klaar. ‘Maandag haal ik het wel op’, denk ik en shop.

Eenmaal thuis berg ik de boodschappen op, zet de airfryer in de halkast, eet een banaantje, kijk op het net tot hoe laat het stadskantoor open is (20:00 uur), controleer of de bewijslast van rijbewijs betalen in mijn beurs zit, stuur Yep een appje dat ik even mijn rijbewijs op ga halen en dat hij mag beginnen met koken wanneer hij voor mij thuis is en wandel aan. Via een iets andere route dan normaal want het waait zo koud dat ik weinig zin heb om langs de Maas te wandelen.

Bij het stadskantoor aangekomen loop ik naar de zuil waar ik een nummertje kan trekken. Ik kies voor de optie ‘ophalen ID-/reisdocument’ en druk op de knop. Ik krijg de openingstijden van het stadskantoor te zien. Die zien er anders uit dan op het net. Ik druk nogmaals op de knop. Weer komen de openingstijden in beeld. Woensdag tot 17:00 uur. Ik kijk op mijn telefoon. Het is één minuut over vijf..

Inwendig kneuterend op die stomme ambtenaren loop ik het stadskantoor weer uit. Eén minuutje te laat. ‘Wat is nou één minuutje’, denk ik terwijl het begint te regen. Koude druppels vallen op mijn hoofd, in mijn gezicht. De dames gaan er zich mee bemoeien.

  • Eén minuutje om je boodschappen uit te pakken en op te bergen …
  • Eén minuutje om de airfryer in de halkast te zetten …
  • Eén minuutje om een banaantje te eten …
  • Eén minuutje om de openingstijden op internet te checken …
  • Eén minuutje om Yep een appje te sturen …
  • Eén minuutje om een andere, langere, route te lopen …

Ik haat het wanneer de dames zich tegen mij keren.

Eenmaal thuis ben ik blij dat ik ondanks al die één minuutjes toch naar het stadskantoor gewandeld ben. Heb ik toch mooi mijn beweging gehad. Met die koude wind en regen was ik normaal gesproken niet meer naar buiten gegaan. 😉 En dat rijbewijs… Dat ligt er maandag ook nog wel.

© Rianne

10 thoughts on “Eén minuutje ..”

    1. Ik denk dat ze de site wel aan hebben gepast, maar vergeten zijn de apparaten aan te passen. Volgens Yep had ik gewoon naar die ene aardige meneer moeten gaan. Die had hem een paar weken ervoor ook goed geholpen. Acht… Maandag mag ik weer.

      Like

Reacties zijn gesloten.