Koetjes en Kalfjes

Dagje vrij ..

Aan het einde van de vorige eeuw zette hij en ik een punt achter ons huwelijk en gingen vanaf dat moment beide onze eigen weg. Een eigen weg met weekendregeling waardoor onze wegen elke 14 dagen elkaar toch tweemaal even raakte. Yep was toen vijf.

Die weekendregeling heeft Yep tot zijn zeventiende in stand gehouden en hoewel ik de laatste jaren dat de regeling bestond in de weekenden dat Yep thuis was niet echt veel rekening met hem hoefde te houden waren de weekenden die hij bij zijn vader doorbracht extra relaxt.

Aangezien Yep bijna drieëntwintig is, ben ik het weekendritme al heel lang kwijt. Euh… Was ik het weekendritme al heel lang kwijt. Sinds Mams de laatste keer uit het verzorgingstehuis ontslagen is hebben mijn broer en ik een weekendregeling als boodschappen-mantelzorger. Eerst betekende dat voor mij op bezoek gaan, koffie drinken en na de koffie met de boodschappenbriefjes op pad gaan. Nu betekent het: op donderdag bellen om de bestellingen door te nemen zodat ik vrijdag aansluitend aan het werk Mam’s boodschappen kan doen om die dan zaterdag bij haar om de hoek van de deur te kunnen schuiven.

Donderdag ben ik nog maar net klaar wanneer Mams belt. Ik mompel iets over ‘ongeduld’ als ik de telefoon oppak. Ik heb mijn naam nog niet genoemd wanneer Mams jubelt: ‘Je bent vrij dit weekend. Ik heb zo weinig boodschappen nodig dat de buurvrouw die morgen gelijk met haar eigen boodschappen haalt. Dus jij mag volgende week weer’.

Kleine kinderen worden groot, moeders leren dat een volle koelkast niet nog voller hoeft te worden en ik heb een dagje vrij. Dat wordt lummelen!

© Rianne

10 thoughts on “Dagje vrij ..”

    1. Hier valt de sneeuw wel mee. Een heel dun laagje.
      Ik heb de boodschappen voor het weekend binnen, de TV staat aan (schaatsen) en ik geniet van mijn dagje vrij..

      Liked by 1 persoon

  1. Een dagje lummelen is goed voor de mensch. Buitengewoon goed om je hoofd te legen of om je creativiteit een slinger te geven.
    Lieve groet

    Like

Reacties zijn gesloten.