Lifestyle op z'n Wiebels

YNAB #18: Budget verantwoord

schermafbeelding-2017-01-09-om-16-24-32

Mijn huis heeft een ketelhok waarvan alle beschikbare ruimte opgeslokt wordt door een krattenrek. Vier huizen en een leven geleden gekocht om groenten en aardappelen in te bewaren. Daarna werd het een binnenspeelgoed-opruimplek, een buitenspeelgoed-wegstouwplek, een milieustation en nu een sta in de weg waar ik de plastic zakken, hooi voor het konijn en wat schoonmaakzooi in bewaar. Houdt de ketel er mee op moet het hok leeg gemaakt worden om de foutcode te kunnen lezen.  Maar afscheid nemen van het rek  kan ik niet. S

Tot vandaag. Het jaarlijkse ketelonderhoud stond op de agenda dus moest het rek het ketelhokhok uit. Een mooie gelegenheid om de maten van het ketelhok eens op te nemen. Voor het geval dat. Toen de rekening dik   € 40,00 lager uitviel dan begroot  dacht ik ‘Karma’  en wist dat het krattenrek eindelijk het  veld ging ruimen.  Met veertig euro en het beeld van een leuk klein ladekastje op mijn netvlies toog ik richting X…x. Die hadden niet wat ik zocht. Ik ging naar de buurman, Leen B. Die had precies wat ik zocht alleen de prijzen vielen wat hoog uit. ‘€ 40,00!!’, zei Me. ‘Het komt in het ketelhok te staan. Het hoeft niet mooi te zijn’, zei Myself. ‘Ze zijn allemaal te zwaar’, zei I. ‘Die plastic bakken met wieltjes van X…x kosten € 20,00’, zei Me. ‘Daar passen er makkelijk 2 van in het hok en die zijn praktisch’, zei Myself. ‘Budget-verantwoord ook’, deed I een duit in het zakje.

Zo gezegd, zo gedaan. Niet alleen passen ze perfect in het hok, de ketel is nu beter bereikbaar en dankzij 30% korting kost deze oplossing mij slechts € 28,00.

En het krattenrek? Dat staat nu, inclusief de kratten, aan de straat met een briefje er aan. ‘Wie mij hebben wil mag mij meenemen’. Binnen een uur was het weg!

Ik hoop dat de nieuwe eigenaar er net zo veel plezier aan beleefd als ik er aan beleefd heb.

© Rianne

1 thought on “YNAB #18: Budget verantwoord”

Reacties zijn gesloten.