Lifestyle op z'n Wiebels

Nog minder..

Ik maak op Facebook al een tijdje gebruik van de optie ‘Op deze dag’ om mijn tijdlijn met terugwerkende kracht op te schonen. Daar is die optie niet voor ontwikkeld. Integendeel zelfs. Eigenlijk wil Facebook dat je naast nieuwe status updates ook nog een oude status waar je warme herinneringen aan hebt deelt met je vrienden. Tenminste, dat stel ik mij zo voor.

Dat wil trouwens niet zeggen dat ik rücksichtlos alles schrap wat Facebook mij aanbiedt. Sommige statussen zijn te schattig, leuk, lief, emotievol om zo maar te verwijderen. Maar jubelberichtjes over hoge punten, vage statussen die mij nul komma niks zeggen, etensborden, gedeelde plaatjes, filmpjes en meer van die flauwekul verdwijnen als sneeuw voor de zon.  Maar foto’s verwijderen… Vooral foto’s waar veel op geregeerd is, dat lukt niet zo best.

Herformulering: Dat lukte niet zo best. Dinsdag las ik een vraag op Facebook over het opschonen van foto’s en ik dacht ‘It’s now or never’. Een half uurtje later had ik een aantal albums ‘onttagged’ (waardoor ze bij mij niet meer zichtbaar zijn), een aantal albums volledig verwijderd en de rest opgeschoond.

Omdat ik toch bezig was schoonde ik mijn lijst met ‘vind ik leuk’ items op en langzaam maar zeker begint mijn tijdlijn er uit te zien zoals ik graag wil. Leeg met uitsluitend berichten van mensen die ik als vrienden zie. Leeg, zodat ik met twee of drie keer per dag even scrollen op de hoogte ben van alles waarvan mijn vrienden vinden dat ik op de hoogte moet zijn. Kijken of ik dit net zo prettig blijf vinden als bewuster kiezen tussen negeren, op de ‘like’ knop drukken of reageren.

Ik ben tevreden. Nu alleen nog van de door vrienden ‘ge-like-te’ winacties op mijn tijdlijn af zien te komen zonder lieverds te ontvrienden… Wish me luck!

© Rianne

2 thoughts on “Nog minder..”

  1. Oh man! Ik heb echt een haat-liefde verhouding met Facebook. Of nou ja, misschien ligt het aan mijn Facebook-vrienden. De meesten plaatsen zo’n onzin. Soms kijk ik met Mich mee en dan ben ik gewoon jaloers. Haar tijdlijn is wel leuk. Misschien moet ik ook eens gaan ooruimen… Trouwens, écht vervelende Facebookers (de grens ligt bij mij op meer dan 8 posts per dag) zet ik op ‘niet volgen’. Dan hoef je ze niet te ontvrienden en kun je af en toe kijken hoe het met ze gaat 🙂

Reacties zijn gesloten.