Lifestyle op z'n Wiebels

Piep Piep Auto Toet Toet

Suvvertje had dus een piep veroorzaakt door een slippende riem in combinatie met koud en vochtig weer. Eerst vond Yep die piep nog wel meevallen maar nadat hij een dagje met Suvvertje op stap was geweest was hij het met mij eens: Tijd om daar eens goed naar te kijken en de oorzaak weg te nemen.

Lief kind heb ik toch hé!

Er zit alleen een nadeel aan een kind met kennis van zaken en tijd genoeg om elk piepje, knarsje, trillertje tot op het chassis te onderzoeken. Met een beetje pech gebeurt er wat er gebeurt is en vindt hij allerlei kleine mankementjes die binnen nu en een jaar grote mankementen, en daarmee hoge kostenposten, zijn. Het grote woord, inruilen, viel.

Dat was even slikken!

Via ‘Geen Geld’ sprong ik naar ‘Meer dan een Pinda kan ik niet betalen’ om te eindigen bij ‘Dan moet de badkamer/keuken nog maar een jaartje langer wachten’. Want als er een ding is waar ik helemaal gallisch van kan worden is dat wel het idee dat ik net bijna mijn hele bankrekening over heb gemaakt naar de aannemer om dat ineens autoloos te zijn.

Tijd om serieus rond te kijken!

Op het internet. Waren vergelijkend onderzoek doen. Ik startte met de Panda en schrok hoe duur dat ding tegenwoordig is. Zeker gezien het beetje auto wat je krijgt. Ik bekeek de Aygo. Wel betaalbaar maar natuurlijk wel een zeer lage instap. Momenteel geen probleem maar ik word er niet jonger op. Ik zocht verder en vond nog wat leuke modelletjes maar allemaal veel en veel te duur. Tijd om beide mogelijke auto’s qua specificaties naast Suvvertje te leggen.

En toen zag ik hem…!

Het broertje van Suvvertje maar helemaal anders. Het was liefde op het eerste gezicht inclusief specificaties om je vingers bij af te likken. Toen Yep ook nog wat crash-test liet zien was ik verkocht en schoof een groot deel van het potje ‘Badkamer/Keuken’ naar het nieuwe potje ‘Auto’.

Ondertussen zijn alle piepjes, knarsjes en trillertjes zo goed als verdwenen. Suvvertje loopt weer als een tierelier. Alleen de wetenschap dat… maakt dat het idee inruilen nog niet in de ijskast staat. Verre van. Ik moet alleen nog even aan het idee wennen om een bak met geld uit te geven.

Wordt vervolgd!

© Rianne

3 thoughts on “Piep Piep Auto Toet Toet”

  1. Maar wat heb je gezien dan? *springt ongeduldig heen en weer*
    Een Suusje? Net als wij hebben? Die zijn zó fijn! Ben nog steeds verliefd op Suus (Suzuki Alto die tegenwoordig anders heet)

    Like

    1. Suvvertje is ook een Suus.. En ja, een Suus… maar welke… blijft nog even een geheim (voor het geval ik toch weer van gedachten verander…)

      Like

Reacties zijn gesloten.