Koetjes en Kalfjes

Op deze dag ..

Leuk hoor, die herinneringen mij dagelijks laat zien (mits er herinneringen zijn) maar soms… Soms komt er een foto of een berichtje voorbij waarvan ik denk ‘Daar wil ik niet aan herinnerd worden’. Van de week was dat een foto van Meneer De Bruin van drie jaar geleden. Genomen een krappe week voordat ik hem in heb moeten laten slapen. Wat ik toen niet zag zie ik nu meteen. De krop onder zijn kin, de bult bij zijn buik. Even kan ik mijzelf wel voor mijn kop slaan dat ik niet eerder heb gezien dat er wat aan de hand was. Niet dat Bruin dan te redden was geweest, maar toch. Het gaat om het idee.

Dan komt een van Mams favoriete anekdotes over Bruin bovendrijven. Eentje die zij zeker 3 maal per jaar verteld, als het niet vaker is.

Ergens in 2013 stapte de zorgcentrale waar Mam bij aangesloten is over van een telefoon/monitor systeem op een iPad systeem. Er kwam een meneer aan huis die haar ging leren hoe zij om moest gaan met de iPad. Omdat Mam ook een email adres had gekregen mailde ik wat foto’s. Van Yep, van Bruin, van mij. De beste man hielp haar met het downloaden/opslaan van de foto’s. ‘Grappig’, zei hij, ‘Dat is een konijn’. ‘Da’s Meneer De Bruin’, zei Mam. ‘Nee, het is een konijn’, zei de man. ‘Meneer De Bruin’, zei Mam. ‘Ik zie geen man’, zei de man. ‘Ik zie alleen maar een konijn’. ‘Ja’, zei Mam, ‘Meneer de Bruin’. Pas toen begon langzaam het kwartje te vallen. Bruin konijn, Meneer De Bruin.  😉

Zeg nou zelf. Dat is toch een veel leukere herinnering dan die laatste paar minuten bij de dierenarts.  En vandaag sla ik ‘Op deze dag’ gewoon even over. Da’s beter voor mijn gemoedsrust.

© Rianne

3 thoughts on “Op deze dag ..”

Reacties zijn gesloten.