Lifestyle op z'n Wiebels

Een kilo lichter

Ik schreef laatst al dat ik zo’n last had van haarbreuk en haaruitval dat ik besloten had de dreads aan de wilgen te hangen. In eerste instantie dacht ik dat ik daarmee moest wachten tot ik een keertje een dinsdag of woensdag vrij was, totdat ik belde om een afspraak te maken. Maandag bleek ook tot de mogelijkheden te horen. Ik maakte een afspraak voor 16 januari. Inderdaad, dik twee weken geleden. Maar toen mocht ik onverhoopt werken dus verplaatste ik de afspraak naar 30 januari.

Het bleek bijna net zo’n lange zit te zijn als het inzetten en ongeveer even pijnlijk. Ik was ook vergeten hoeveel rommel een mens in de dreads kan bewaren. Rommel in de vorm van dode huidschilfers en losse haren. Maar niet alleen de losse haren lieten het leven. Ook een aantal exemplaren die nog vast zatten. Joeker-de-joeker-de-auw.

Tegen drieën was er geen dread meer te bekennen (in ieder geval niet op mijn hoofd) en had ik coupe ingezakte afro. Maar toen kwam het prettige gedeelte van de dag. Wassen, wassen, wassen en in de crème spoeling. Daarna nogmaals kammen (nu zonder pijn), knippen en föhnen.  Mijn haar bleek langer dan gedacht dus ik heb een keurige long bob (of zoiets) maar het is nu ook dunner dan ooit. Ik weet ineens hoe mijn ex zich gevoelt moet hebben toen zijn haargrens ging wijken. Een voordeel: Bij mij groeit het weer aan. Tenminste, die hele rij haren op mijn voorhoofd die in november/december het leven lieten begint al weer aardig terug te komen.

Ik voel mij een kilo lichter en ben helemaal tevreden. En de foto: Daar moeten jullie nog even op wachten totdat ik een fotograaf gevonden heb. Maar als ik mijn collega’s mag geloven (en waarom zou ik hen niet geloven) lijk ik nu op het jongere zusje van Rianne. Aangenaam!

© Rianne

6 thoughts on “Een kilo lichter”

        1. Ja hoor, je kan dreads gewoon wassen. Wel met een speciale zeep die wat minder schuimt want uitspoelen is een crime. Maar zeker als de dread goed stevig is, krijg je niet al het vuil uit de kern weg. En losse haren blijven ook zitten. Daardoor wordt de bos snel groter …

Reacties zijn gesloten.