Lifestyle op z'n Wiebels

Opdat ik niet vergeet ..

Mijn directe collega’s zagen het resultaat van de lange zit van maandag op dinsdag al maar een aantal minder directe collega’s moesten wachten tot de vrijdagse lunch. Het regende complimentjes (niet iedereen heeft iets met dreads, dat is mij wel duidelijk) en er werden vragen gesteld over hoe dat nu werkt, dreads er uit halen. ‘Deels afknippen en dan uitkammen met een hondenkam’, zei ik vrolijk, terwijl mijn hoofdhuid weer even een begon te tintelen. ‘Smeren ze er iets in waardoor dat uitkammen makkelijk gaat?’, vroeg mijn baas. Ik knikte van nee. ‘Gewoon vanaf de punten gaan kammen en trekken, net zo lang tot de hele pluk uitgekamd en klit vrij is’, antwoordde ik. ‘Maar dat doet toch gruwelijk pijn!’, stelde een collega vast. Ik knikte wederom. Dit keer van ja. ‘Ja, het doet gruwelijk pijn maar net als na een bevalling vergeet je die pijn op den duur. Ik denk dat ik het dit keer maar eens ga opschrijven op een plek waar ik het terug kan vinden opdat ik niet vergeet’. Er werd geknikt en zoals dat gaat aan de lunchtafel nam het gesprek een andere wending. Via de bevalling zo door naar jarige kinderen, thuiskom tijden, loslaten en bijna weekend.

Zaterdag kreeg ik daar last van waarvan heel veel mensen denken dat ik het had toen ik nog dreads droeg: jeuk. En niet zo’n klein beetje ook. Voorzichtig voelend en zachtjes wrijvend kwam ik tot de conclusie dat ik heel veel hele kleine korstjes op mijn hoofd heb. Niet verwonderlijk. Bij het uitkammen van een gewone huis-tuin en keuken klit laten een aantal haren al het leven dus kan je nagaan wat het effect van het uitkammen van die enorme super-klit op mijn haren is geweest. Tijd dus om mijn haar te wassen om zo van de losse korstjes verlost te worden. Het genot wat die wasbeurt opleverde verdient ook een vermelding. Bij deze. Alleen jammer dat nog niet alle korstjes het leven gelaten hebben. Maar ach, nu mijn haar dankzij deze onvrijwillige uitdunning binnen een goed uur droog is staat niets een volgende wasbeurt in de weg. Behalve mijn voornemen om mijn haar nooit meer dagelijks te gaan wassen. Maar wie ben ik?

Tja, wie mooi wil zijn..  😉

© Rianne

3 thoughts on “Opdat ik niet vergeet ..”

  1. Ik vind het ook heel mooi zo! Maar toch, sinds jouw onboezemingen bekijk ik dreads met andere ogen. Respect, man! 😉

Reacties zijn gesloten.