Me Myself & I

Sorry Fans ..

Ik vond dat het vinden van een baan door Yep best gevierd mocht worden door samen met hem uit eten te gaan. Sushi zou het worden. Toen we bij Mams uit Eindhoven vertrokken begon ik te bellen. Voorkeur restaurant nummer één (in onze woonplaats) had geen plek meer. Dan maar even  via google iets zoeken in Eindhoven. De dichts bijzijnde deed alleen aan afhalen en bezorgen. Nummer twee was wel lekker maar slechte bediening.

Ondertussen reden we al en de klok tikte door. Ik belde de tweede ‘favoriet’ in onze woonplaats. Die bleek aan het verbouwen te zijn. Maar misschien had de vestiging in Helden nog wel plaats. Niet dus. Ik vond er nog een in onze woonplaats. ‘Als dit niks wordt gaan we wokken’, zei ik. ‘De wok in Kessel staat nog altijd in mijn telefoon’. Yep had en knaagje in zijn maagje en vond het prima. Optie drie in onze woonplaats had zo waar nog ruimte voor twee personen maar deed niet echt aan glutenvrij.

Ik belde naar de wok. Niet dat ik daar een zee aan keuze heb nu ik glutenvrij eet maar de bediening is goed en de sfeer en het eten zijn altijd prima, al zit in de meeste woksauzen wel wat veel zout. Bovendien was het de vorige keer dat ik daar gegeten heb helemaal goed gegaan met glutenvrij en kruisbesmetting.

Ze hadden wel een plaatsje voor ons en rond half zeven schoven we aan tafel. Zoals altijd was het eten goed maar daar waar het de vorige keer dus 100% goed ging met glutenvrij eten ging het nu een beetje fout. Kruisbesmetting. De zoetzure saus is glutenvrij, de pan en de lepel worden tussendoor goed schoongemaakt maar… (en daar kwam ik de tweede keer dat ik iets bestelde pas achter) .. sommige mensen willen twee sausen bij hun eten en dan gaat de lepel van saus 1 naar saus 2….

Na een zware nacht met hevige krampen stond ik met en behoorlijk duffe kop op. Dusdanig duf dat ik de concentratie om een aflevering van het Boek van Urgh te schrijven even mis. Hopelijk volgende week beter.

En dan ga ik nu even in de glutenvrije Marokkaanse linzensoep roeren.

© Rianne

11 thoughts on “Sorry Fans ..”

    1. Tja, de koks weten in dit geval niet wie er glutenvrij moet eten en wie niet. Dat is het nadeel van een wokrestaurant. Bij de bakplaat is het allemaal wat beter te regelen.

      Like

    1. Des te schoner mijn darmen worden, des te meer last ik er van heb. Ik ben niet meer aan gluten gewend, dat moge duidelijk zijn.
      De vorige keer dat ik daar heb gegeten was het gas en een ietsiepietsie kramp (maar dat kan ook van te veel eten zijn gekomen)…

      Liked by 1 persoon

    1. Ik begin ook ernstig te twijfelen hoewel het uitbreiden van het sushi assortiment mij als muziek in de oren klonk. Maar ja, ook daar ligt kruisbesmetting op de loer (vooral dankzij anderen die de tangen door elkaar gebruiken) ..

      Like

        1. Yup. Met zonder sojasaus. En maar de helft van de gerechten om uit te kiezen want dat je met die met-zonder sojasaus ook alles kunt maken snappen ‘ze’ nog niet. Maar goed. Er is nog steeds keuze genoeg.

          Like

  1. Ahhh! Wat een feest, zeg. Jammer. Door tijdgebrek heb ik Urgh verwaarloosd. Wel eens aan gedacht om gewoon een boek uit te geven? Zo gepiept, hoor. En zo leuk! Moet je eigenlijk echt doen.

    Like

Reacties zijn gesloten.