Toet & Co

Dreigement ..

Natuurlijk was mij de schichtige blik die de Boyszz bij tijd en wijle op Yep wierpen wel opgevallen maar ik besteedde er geen aandacht aan. Waait wel weer over dacht ik wanneer ik die twee in hun achterover gedrukte kerstsokken zag rond hupsen.

Op een duistere zondagmiddag trof ik de Boyszz in de badkamer aan, terwijl zij de was/droogcombinatie aan het inspecteren waren. ‘T-is wel donkers hoor’, hoorde ik Rozi piepen. ‘Je ziets echt niet wat er binnen gebeurt’. ‘Ik ziet iets wits voorbij komen’, bromde Toet. ‘Teminders, dat denkt ik. Maar misschjiems ziet ik het fout’. Ik keek even naar de deur en inderdaad, het spelletje ‘ik zie de rode sok’ zou met zo’n donker deur niet gespeeld kunnen worden.

12-en-wij-dan

Enfin, pas toen ik een foto van de Boyszz met hun geconfiskeerde Kakelcadeautjes zag drong het tot mij door dat zij zich omgekleed hadden. ‘Waar zijn de eland-sokken gebleven?’, vroeg ik aan hen. ‘Wij heeften gebakken eitjes voor onzze centjes gekocht’, antwoord Rozifantje. ‘Waarom?’, vroeg ik de Boyszz. ‘Nou, wij heeften met diverse andere huisknuffels gebabbeld’, antwoordde Toet, ‘En zij heeften verteld dat een ritje in het wasmasjien toch niet so leuk is asse wij dachten. Dat je misselukt wordt van al dat draaien’. ‘ja, en asse je in de droogdraaiert gaat, dan komt de stoom bijkans uit je oren en gaats je fluiten as een lo-ko-mo-dief en dat wilsen wij niet’, voegt Rozi er aan toe.

‘Euh, wat heeft een ritsje.. euh ritje in de was/droogcombinatie nu te maken met de eland-sokkken?’, vraag ik verbaasd. ‘Leest maar eens wat Yep geschreven heeft onder het blog over hoe wij deze sokken geconfijteerd hebben’, bromt Toet. Braaf doe ik wat er van mij gevraagd wordt en ik lees…

schermafbeelding-2017-02-15-om-19-09-54

‘Ja maar jongens, dat was toch een grapje’, zeg ik lachend tegen de jongens. ‘Denkst jij dat echt?’, piept Rozi. ‘Ja knul, dat denk ik echt. ‘Da’s mooi’, pruttelt Toet, ‘Daar kom je nu mee. Nu het te laat is’. Verbaasd kijk ik de Boyszz aan. ‘Te laat, wat bedoel je met te laat’. De deur gaat open en Yep loopt de kamer in. Zonder iets te zeggen wijst Toet naar Yep’s voeten. Hij draagt de eland-sokken. ‘Als jij maar nietst denkts dats ik die sokken nog over mijn oren trektst’, lispelt Toet zachtjes, ‘Yeps heeft een-orme zweetvoetsen heb ik van Gremmie begrepen’. Er loopt een rilling over Toet’s rug.

Ik denk dat ik nog even wacht met uitleggen dat dankzij die nieuwe wasdroog cbi Yep’s sokken over een paar dagen weer zo fris als nieuw zijn. Daar komen de Boyszz vanzelf wel een keer achter.. 😇.. Toch?

© Rianne

2 thoughts on “Dreigement ..”

Reacties zijn gesloten.