Koetjes en Kalfjes

Nu hebben ‘we’ er twee ..

Het was nog tijdens zijn stageperiode en ver voordat hij überhaupt voor zijn rijbewijs op mocht dat ik een appje van hem kreeg van een motorblok en de bijbehorende auto. ‘Voor mij’, schreef hij. ‘Een opknappertje’. voegde hij er aan toe.

Het opknappertje bleek een Toyota Starlet uit 1993 te zijn. Een jaartje ouder dan hijzelf dus. Het heeft wat bloed, zweet, tranen en Nederland afspeuren naar de juiste onderdelen gekost, maar sinds woensdag staat de auto op zijn naam en sinds donderdag is de verzekering geregeld. Precies op tijd, want vrijdag begint hij aan zijn baan buiten de autobranche en daar hij ook avond- en nachtdienst gaat draaien is een auto wel handig.

Alleen, donderdagmiddag stond de auto nog wel bij de garage. ‘Kan jij mij straks even wegbrengen?’, vroeg hij. Tuurlijk kan ik dat, ‘Maar ik moet nog wel even werken vanavond’, vertelde ik hem. ‘Wanneer ben je klaar met werken’, was zijn wedervraag. Ik haalde mijn schouders op. ‘Als ik geluk heb zijn we om half zes klaar, als ik pech heb trekken we om acht uur de stekker uit het project’. ‘Kan je tussendoor…?’ Nee dus.

Hij en ik hadden geluk en zo bracht ik hem na het eten naar de garage waar de auto buiten op het grasveldje geparkeerd stond. Even later reed ik achter hem aan naar huis. Het voelt wel decadent. Twee auto’s voor een tweepersoonshuishouden. Duimen jullie mee dat hij geen verzamelaar wordt? (Of pas wanneer hij een eigen stekkie heeft?)

Hoeveel auto’s staan er bij jou op de ‘oprit’? En hoeveel personen maken daar gebruik van?

© Rianne

8 thoughts on “Nu hebben ‘we’ er twee ..”

Reacties zijn gesloten.