Me Myself & I

Cultuur

Sinds met kennismaking met GV is mijn museumbezoek vertienvoudigd. Kwam ik vroeger eens per 30 jaar in het museum, nu haal ik makkelijk eens in de twee jaar. Nog geen rede om een museumjaarkaart aan te schaffen maar wie weet, later, als ik groot ben.

Dit keer ging ik met GV naar het Groninger Museum om de Rodin tentoonstelling te bekijken. Als ware cultuurbarbaar ben ik eigenlijk alleen bekend met De Denker. De tentoonstelling was daardoor een echte eye-opener voor mij. Wat heeft die man, samen met zijn leerlingen en knechten, ongelooflijk veel kunst geproduceerd. Daarnaast wordt zijn werk en denkproces toegelicht. Ik was en ben heftig onder de indruk.

De onderstaande drie werken (foto’s van het net geplukt) maakte de meeste indruk op mij.

 

Aansluitend aan de Rodin-tentoonstelling liepen we nog even bij de tentoonstelling van Maarten Baas, Hide and Seek, binnen. Van een heel andere grote sprak ook dit werk mij enorm aan. Misschien wel doordat een deel van zijn werk zo speels toont. Het nodigde in ieder geval uit tot het maken van grapjes en foto’s (en de wens tot aanraken).  Eigenlijk net als toentertijd de tentoonstelling over Ai Wei Wei in De Pont in Tilburg.

Zo, dan weten jullie nu ook waar mijn nieuwe header vandaan komt. Uit het Groninger Museum! Zegt denk ik wel genoeg. Conclusie: Beide tentoonstellingen zijn wat mij betreft een ware aanrader! En misschien moet ik toch eerder dan later wanneer ik groot ben aan de museum jaarkaart.

© Rianne

 

2 thoughts on “Cultuur”

  1. Leuk, ik herkende het gelijk!
    Voor mij was Rodin ook een eyeopener. Wat maakte die man veel! En zijn werkwijze was ook zo bijzonder. De tentoonstelling van Maarten Baas moet ik nog bekijken.. gelukkig is het voor mij in de buurt 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Leuk, joh! Zo’n museumjaarkaart staat ook op mijn lijstje. Inderdaad voor later als ik groot ben. Zou je korting krijgen met 65 euh 68+ kaart?

    Like

Reacties zijn gesloten.