Koetjes en Kalfjes

Ander ritme

In de loop der jaren hebben Yep en ik een ritme ontwikkeld voor wat betreft boodschappen doen, koken en samen eten. De eerste die thuis was van werk, school of stage, of diegene die vakantie had, was de klos. Meestal was ik dat.

Nu Yep een baan in de ploegendienst werkt gaat daar verandering in komen en ben ik degene die twee van de drie weken geluk heeft. Of eigenlijk drie van de drie.

De vroege dienst begint om 06:00 uur en eindigt om 14:00 uur waardoor Yep ruimschoots de tijd heeft om boodschappen te doen en te koken.

De nachtdienst loopt van 22:00 tot 06:00 uur. Ik schat in dat hij ergens rond 15:00 uur uit zijn bed komt en dus meer dan tijd genoeg heeft om te koken.

Alleen de late dienst is een ander verhaal. Dan werkt hij van 14:00 toto 22:00 uur. Dat betekent dat ik ‘s-avonds voor mijzelf mag koken. En dat zal even wennen worden. Niet dat voor mijzelf zorgen, dat kan ik heel erg goed. Alleen, wanneer ik alleen aan tafel zit eet ik vaak dingen waar Yep niet blij van wordt. Nog meer groentes dan normaal, weinig tot geen vlees, wat vaker vis en geen koolhydraten. Ik kook dan dus ook maar voor een persoon.

Daar moet verandering in komen. Ik moet recepten gaan bedenken waar ik blij van word, boordevol vitamines zitten, en de volgende dag  als lunch genuttigd kunnen worden omdat ik voorzie dat Yep’s aderen, wanneer hij zo blijft eten als hij tijdens zijn eerste late dienst werkweek heeft gedaan, dicht gaat slibben. Lunchen met saucijzenbroodjes, ‘s-avonds brood (waarbij de werkgever nog een snack sponsort) en ‘s-avonds na werktijd nog een hapje voor de lekkere trek is niet echt gezond eten.

Wat wel? Daar moet ik even goed over nadenken. Jullie zien de recepten wel verschijnen!

© Rianne

3 thoughts on “Ander ritme”

  1. Ik vind altijd een topper om gegrilde groenten in diepvries te hebben of gewoon wokgroenten met gebakken ei of met kip, dat eet ik op dinsdag als mijn lief niet thuis is en ik voor mezelf moet zorgen 🙂

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.