Me Myself & I

Het komt door het weer..

Als eersteklas excuus-truus was er elke dag wel een reden te bedenken om niet te gaan hardlopen. Te koud, te nat, te donker, te druk, te moe, te minnetjes en die ene die geen excuus mar gewoon eerlijk was, namelijk: geen zin.

Maar ja, van met geen zin op de bank hangen wordt mijn conditie niet beter en dus nam ik voor carnavalsmaandag ‘hardlopen’ op in de planning. Daarmee was de kans op daadwerkelijk gaan rennen al met 50% toegenomen. Ik ken ons een beetje.

Tegen half elf verlieten de dames, Evy en ik de flat. Het bleek kouder dan gedacht. De wind probeerde mij uit mijn hardloopschoenen te blazen, donkere wolken gedroegen zich of ik stroop aan mijn kont had en toen ging Evy ook nog eens dwarsliggen. Tegen de tijd dat ik Evy weer aan de praat had lette ik niet goed op, selecteerde de gewenste les en drukte op start.

Ik ging er als een speer vandoor. Binnen 30 seconden hing mijn tong op mijn schoenen en drong het tot mij door dat ik geen muziek aan had gezet. ‘Zal ik’, dacht ik, maar Me siste ‘Doorlopen’. ‘Ik ken jou’, zei Myself. ‘Als je nu stopt om de muziek aan te zetten, begin je niet meer met rennen’. ‘Tuurlijk wel’, loog ik met een stalen gezicht terwijl ik  tempo begon te minderen. ‘Doorlopen’, siste Me en I samen. In de wetenschap dat de dames gelijk hadden liep, strompelde, struikelde en zwabberde ik de volledige 27 minuten door.

Eenmaal thuis vroeg ik mij op Facebook af of mijn conditie nu zo slecht is of deze niet denderende tocht het gevolg van de harde wind was. Het antwoord zal ik wel nooit krijgen. Hoewel… Toen ik na een half uurtje uitpuffen ging douchen viel het mij op dat mijn gezicht een stuk minder rood was dan ik gewend ben. Of ik ben niet tot het uiterste gegaan, of ik begin eindelijk een basis conditie te krijgen.

De toekomst zal leren welke of het is. Voor nu ben ik gewoon tevreden dat ik van de bank af ben gekomen.

© Rianne

11 thoughts on “Het komt door het weer..”

    1. Kijk, hier kan ik wat mee. Ik heb net Hardlopen van mijn woensdagse to do lijst gestreept. Morgen is er een nieuwe dag en een nieuwe ronden..

      Like

  1. Goed hoor. Ik moet mezelf ook regelmatig een flinke schop onder mijn kont geven; die bank is zó verleidelijk. Zeker met zult rotweer. En dan ga ik niet eens hardlopen, maar zwemmen :-).

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.