Lifestyle op z'n Wiebels

Oeps!

Toen ik glutenvrij ging eten moest ik van heel veel dingen afscheid nemen. Even een patatje halen, of een Chineesje pikken zit er niet meer in. Er zijn nu eenmaal maar weinig patatbakkers die geen snacks in hetzelfde vet gooien en over de sausjes bij de Chinees wil ik al helemaal niet nadenken.

Een paar maanden na de start van het glutenvrij eten liet ik in een overmoedige bui een kapsalon via een van de kebab zaken uit de regio bezorgen. Het was even zoeken om er eentje te vinden die niet aan gefrituurde snacks doet (vanwege de kruisbesmetting van het frituurvet) maar dat is gelukt. Sterker nog, er zijn  4 thuisbezorgd.deelnemers die mij van een glutenvrije kip kebab voorzien. Meestal voel ik na het eten van een kapsalon wat gerommel in de trommel maar niet voldoende om mij echt ‘slapeloze nacht, hoofdpijn en rennen’- ziek te voelen (hoewel dat incidenteel wel gebeurt. Niet het rennen, wel de rest.) Dus… had ik toch nog een uitwijk als ik op vrijdagavond echt echt echt geen zin had om te koken aan het einde van een vermoeiende werkweek. Van vrijdag op zaterdag kan ik een slechte nacht wel handelen.

Bij de meeste zaken is het nogal lang op je eten wachten. Toen ontdekte Yep een aantal maanden geleden een tentje op minder dan 5 minuten rijden hier vandaan wat ook nog eens spotgoedkoop is. Die moesten we proberen en wij waren het er over eens: Het eten is lekker, de bezorging snel en… ik word er buiten het eerder genoemde gerommel niet ziek van.

Van de week was het weer eens zo ver. We bestelde ons eten daar. Binnen no-time werd er aangebeld. Zoals altijd ontspon zich bij het eten en geld uitwisselmoment een kort gesprekje in de gang. De deur ging dicht en Yep komt met een grote grijns op zijn gezicht weer binnen. ‘We zijn vaste klanten, hij hoeft zijn TomTom niet eens meer in te stellen’.

Oeps… Vaste klanten… Bij een kebab-zaak. Dat klinkt eigenlijk wel heel, heel, heel erg fout. Maar zo lang hij en ik er met smaak van kunnen eten, en we niet elke dag of zelfs elke week iets bestellen… Moet het kunnen … Toch … 😇

© Rianne

5 thoughts on “Oeps!”

Reacties zijn gesloten.