Lifestyle op z'n Wiebels

Tafeltje Tafeltje

na_2Ik droomde al lang van een andere eettafel en zitbank en toen er in 2011 een verhuizing voor de deur stond zag ik mijn kans schoon en kocht een enorme wegkruipbank (3.2 x 1 m) en een steigerhouten tafel op wielen (2 x 1 m) met dito bankje. Een aantal van mijn eetkamerstoelen, met name de laatste twee eigen import (vanuit Amerika) exemplaren en een I.keaatje maakte de eetset compleet. Vanaf dag één (4-8-2011) ben ik heel blij met deze aankopen en vanaf dag één weet ik dat het een niet zo handige zet van mij was. Een van de twee meubelstukken had een pietje kleiner moeten zijn om goed in mijn huisje te passen en vanaf dag twee speel ik ook al met de gedachten dat een van de twee meubelstukken het veld moet ruimen. Maar ja, in het kader van duurzaamheid en consuminderen kon ik het niet echt over mijn hart verkrijgen.

Maar het bleef door mijn hoofd spoken. In gedachte begon ik het moment waarop het zou gebeuren te bepalen. En te verzetten. Als Yep uit huis is werd als de nieuwe keuken en er in zit. Dat leek mij namelijk wel zo fair tegenover Yep die, sinds hij dagelijks aan de tafel op zijn laptop te gamen, een hekel aan de tafel begint te krijgen. De planken liggen ongelijk, de kram die er in zit dreigt regelmatig een bord te breken, de kans op splinters in je vingers is redelijk groot en schoonmaken… Schoonmaken is een crime. Er is al menig poetsdoek op gesneuveld zodat ik er tegenop zie om de tafel schoon te maken. Wat, gezien het feit dat Yep soms wel iets met gluten eet terwijl hij aan de tafel zit, wel regelmatig moet gebeuren. Toen een van de wielen van het bijbehorende bankje het begaf waardoor dat nu wielloos, op vier stukken papier om de vloer niet te beschadigen, achter de tafel staat wist ik dat de tijd rijp was. Nu het moment nog kiezen.

Het moment is ondertussen gekozen. Mede doordat ik een nieuwe eigenaar voor de tafel heb gevonden en weet wat ik met het wielloze bankje wil doen (als de nieuwe eigenaar van de tafel dat niet wil hebben). Dus togen Yep en ik afgelopen zaterdag naar I.kea voor wederom een waren vergelijkend onderzoek. Het voorwerk had ik al via internet gedaan. Uiteindelijk is de keuze gevallen op Bjursta,  een uittrekbare tafel (140/180/220 x 0,84 m) met vier maal de stoel Gamleby. Die ademt dezelfde sfeer uit als de eigen import Amerikaantjes zodat het toch een beetje een geheel lijkt. De bijbehorende tafel (ook een uittrekgeval) vind ik erg mooi maar is net iets te klein en oogt in het eggies iets te iel. Bovendien heeft de pootconstructie alles in zich om mij enorm veel blauwe plekken op te leveren. Ik ken mijzelf.

Wanneer ik definitief tot de aanschaf overga weet ik nog even niet. Dat hangt ervan af wanneer de nieuwe eigenaar de tafel op heeft gehaald. Twee tafels passen echt niet in mijn huisje. 😉 Wat ik wel weet is dat mijn nieuwe auto knalrood wordt. Het geld wat ik dan niet uitgeef aan een ander kleurtje dekt ruimschoots de aanschaf van een tafel en vier stoelen. Ben ik op mijn manier toch zuinig.

© Rianne

5 thoughts on “Tafeltje Tafeltje”

  1. nou die nieuwe tafel en stoelen ziet er toppie uit! en gelukkig heb je een nieuwe eigenaar gevonden voor de “oude”. Ik vind het ook zo zonde om dingen weg te doen die nog veel te goed zijn!

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.