Koetjes en Kalfjes

Drie dagen..

Hier in huis ben ik altijd de brood eter geweest. Op een goede dag kon ik makkelijk een snee of acht wegwerken. No problemo. Eerst koolhydraatarm en later glutenvrij eten was voor mij dus echt wel een straf. En wat doe je dan? Dan ga je de diverse glutenvrije broden proberen.

De eerste weken smaakte die broden nergens naar want ik had de smaak van echt brood nog in mijn herinnering zitten. Bovendien vond ik dat glutenvrije brood duur. Drie-en-een-halve euro voor een iets wat meer op een half dan een heel brood lijkt. Toch kocht ik met enige regelmaat een glutenvrij broodje want ja, die gebakken eieren mogen graag ergens op liggen. En zo waar, na verloop van tijd, zat ik met smaak van het brood te eten. Yep, nooit een grote broodeter, at een paar maal per maand vrolijk mee van het gliutenvrije brood en kon dan makkelijk een heel broodje in zijn holle kies stoppen.

Dus toen hij werk vond en lunchpakketjes mee ging nemen bedacht ik mij slechts een maal en kocht gewoon brood voor hem. Tijgerbruin vindt hij het lekkers. En men men men, wat ben ik blij met die beslissing. Een tijgerbruin kost iets meer dan een euro. Yep doet ongeveer 3 dagen met een heel brood. Da’s nog eens wat anders dan voor drie-en-een-halve euro niet echt lekker brood in je holle kies stoppen.

Het voelt of ik, et elke hap brood die Yep eet , (even overdreven) een euro bespaar. Da’s best snel verdient, toch? En ik ben maar een klein beetje jaloers. Zucht!

Ben jij een broodeter?

© Rianne

15 thoughts on “Drie dagen..”

  1. Neen, absoluut niet. Ik vind brood niet lekker, zeker niet dat Nederlandse brood. In België waar ik regelmatig kom is het smaakvoller, maar ook dat Duitse brood vind ik beter smaken. Het liefst eet ik 3x per dag warm, maar dat is ook zo wat.

    Liked by 1 persoon

  2. Absoluut! Liefst veel variatie qua brood en ja.. ik ben verwend. Maar de laatste 3 weken dus nul, noppes nada. En zo langzaamaan mis ik t ook bijna niet meer al zal mijn eerste crackertje over hopelijk een goede week waarschijnlijk een feestmaal zijn 😉

    Liked by 1 persoon

  3. Ja, ik was een broodeter, maar dat was niet al te best voor mijn gezondheid. Sedert acht maanden eet ik paleobrood dat ik zelf bak. Tot nu toe nog steeds geen recept gevonden dat me 100 procent bevalt. Ik denk dat ik er al tien probeerde…. Ik blijf toch doorgaan…

    Like

  4. Nee ik eet weinig brood, als dan kaizerbroodje of pistolet en wit graag.

    Eitjes vind ik eigenlijk lekkerder zonder iets eronder.

    Like

  5. Groot geljk, zeg. Je geeft dat kind toch niet jouw dure brood! 😀
    Op mijn werk eet ik boterhammen (3). Thuis liever crackers. Of broodjes. Of croissantjes. Of stokbrood. Boterhammen zijn saai.

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.