Koetjes en Kalfjes

White stuff

Maandag is mijn poetsdag. Omdat poetsen niet echt een hobby van mij is begin ik daar mee zodra ik mijn bed uit ben gerold. Zo ook deze maandag. Ik gooi wat wc-reiniger in de pot, vouw een was weg, maak de tafel leeg, vul de vaatwasser, zet een vuilniszak buiten, poets de keuken, neem een paar deuren af, zet koffie en ga zitten.

Nee… Ik ben nog lang niet klaar, maar ik moet ook aan de inwendige mens denken. Toch?

Twee koppen koffie verder voel ik een knaagje in mijn maagje en bekijk de brunch mogelijkheden. Die zijn vrij beperkt. De keus valt op een boekweitpannenkoek. Ik kluts een eitje, prak een banaan, giet wat yoghurt en melk bij het mengsel en klop het zaakje op. Tijd om de boekweit toe te voegen.

Normaal doe ik dat met beleid waarbij beleid staat voor een lepel. Vanmorgen niet. Het pak is vrij ver leeg dus schudden kan ook. Vind ik. Het pak niet. De hoeveelheid boekweit die in het mnegsel ploft is eigenlijk te groot. Zonder het pak weer dicht te maken zet ik het terug in de kast boven mijn hoofd. Normaal niet erg. Nu wel, want het pak valt uit de kast en er dwarrelt white stuff op mijn hoofd, mijn schouders, het aanrecht, de keukenvloer.

%&^$%^I*(&%#$#%%%#%^&&*&*. Zucht!

Ik weet weer waarom je nooit klaar bent met huishoudelijk werk.

© Rianne

12 thoughts on “White stuff”

  1. en het zit ook altijd veel verden dan je in eerste instantie denkt, bijna de hele keuken moet dan eigenlijk schoongemaakt worden.

    Like

  2. Haha, wat een pecht. Had je niet de rest van de dag ook van zulke rotongelukjes? Dat heb ik dan altijd!
    Nee, het huishouden is een noodzakelijk kwaad en ondankbaar werk… 😉 Helemaal mee eens!

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.