Koetjes en Kalfjes

Sneu?

Een paar weken geleden lag er weer post voor Gremlin in de bus. Hij mocht zich weer eens bij de Dierenarts melden. Het duurde even voordat ik belde om een afspraak te maken (want eerst moest zijn reismand schoon gemaakt worden) maar maandag was het zo ver. Gremlin kon al diezelfde dag komen. Op het programma: een vaccinatie en nageltjes knippen.

Gremlin had geluk. Het was nog te vroeg voor zijn vaccinatie dus alleen zijn nageltjes werden geknipt. Terwijl de Dierenarts een tegenstribbelende Gremlin in bedwang probeerde te houden beantwoorden ik braaf zijn vragen. ‘Binnen konijn, plast en poept overal behalve op zijn wc terwijl hij dat vroeger wel deed, en loopt de hele dag los. Ook als wij niet thuis zijn’. Of dat geen rommel gaf in huis, en of hij niet van alles kapot beet.

Nee dus. Ik leg de Dierenarts uit dat Gremlin niet zo van de knagerige is en dat hij sinds de puberteit niet van zijn handdoek die voor het hok ligt af durft te komen. ‘Wat sneu’, zei de Dierenarts, ‘Dan heeft hij maar weinig bewegingsruimte’. Ik kon niet anders dan dat beamen. ‘s-Zomers, als de deur openstaat, durft hij het aan om onder de verwarming door naar het balkon te lopen alwaar hij graag mag rondrennen’, probeerde ik Gremlin’s lot enigszins te verzachten.

Maar ja, de Dierenarts heeft natuurlijk wel gelijk. Zo’n badlaken nodigt niet echt uit om te rennen en zo komt het dat Gremlin nu twee handdoeken ter beschikking heeft. Nog niet echt veel terratorium uitbreiding, maar alles is beter dan niets. Toch?

Gremlin_sneu

Mijn huis gaat alleen steeds meer op een euh… rommeltje lijken! Maar ach.. Als ons konijntje maar leut heeft. Daar doen we het voor.

© Rianne

11 thoughts on “Sneu?”

    1. Nee, dat was ooit. Nu komt hij zonder handdoek zijn hok niet meer uit.. Straks weer wel. Als de balkondeur openstaat. Het balkon trekt..

      Like

  1. Die foto van Gremlin vanonder de radiator. Ik kom niet meer bij (-: Het is toch zo’n lekker ding. En je schrijft er zo leuk over.
    Saar kan hier niets meer slopen want alles heeft ze al gesloopt. Maar een lol dat we van haar hebben!
    LIeve groet.

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.