GedachtenGang

Zomertijd? Liever niet!

Soms is het lastig dat woorden meerdere betekenissen kan hebben. Zo ben ik dol op de zomertijd. Tenminste wanneer daar de tijd dat het zomer is mee bedoeld wordt. Aan die andere zomertijd, dat geklungel met de klok, daar heb ik de pokke-p aan.

Nu snap ik wel dat in een tijd dat bij gebrek aan daglicht alles bij kaarslicht, petroleumlamplicht of andere niet zo heel stralende lichtbronnen, zomertijd economisch gezien een top uitvinding was. Maar fysiek…

Fysiek was en is zomertijd niet iets waar iedereen blij van wordt en nu ik ouder en wijzer aan het worden ben hoor ik van steeds meer mensen dat zij, net als ik,  last hebben van het verzetten van de klok.

Misschien omdat de mensen in mijn omgeving ook ouder en wijzer worden. Of misschien wel omdat we dankzij social media makkelijker kunnen klagen. En er makkelijk een mogelijke oplossing geboden kan worden in de vorm van een petitie.

Voor dit jaar zijn we natuurlijk te laat. Maar hoe fijn zou het zijn wanneer we die ellende nog maar twee keer mee hoeven te maken. Dit weekend de klok verzetten naar de nep-tijd, in de herfst de klok verzetten naar de echte tijd … EN ER DAN NOOIT MEER AANKOMEN!

Ik kan blij worden van dat idee. En wie weet.. Wanneer voldoende mensen de petitie tekenen, lukt het ons. Doe je mee?

© Rianne

17 thoughts on “Zomertijd? Liever niet!”

  1. Ik had de petitie al lang getekend. Misschien was ik de eerste wel. Bah, wat komt er weer een tijd aan. Weken heb ik er last van. In maart meer nog dan in oktober. Nee, van mij mogen ze het direct in de prullenbak gooien!

    Like

  2. Het stond vorig jaar in de krant dat het verzetten van de klok totaal geen nut heeft. Van de gekke dat het niet stopgezet wordt. Ik doe mee!

    Liked by 1 persoon

  3. Waarom ze er ooit mee begonnen zijn? Poeh. Ik ga die petitie eens bekijken. Al weet ik niet of dat voor Belgen ook telt. Zie ik dan wel.

    Liked by 1 persoon

      1. Ik heb niet voor niets ontslag genomen, je moet er wel iets voor over hebben. 😉

        Veel bedrijven hebben overigens wel variabele aanvangstijden waarbinnen zoiets te realiseren is.

        Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.