Koetjes en Kalfjes

Duif is dood ..

Wat later, en daardoor ook wat duffer, dan gepland tuf ik huiswaarts. Ik zie de auto voor mij een vreemde manoeuvre maken en voel dan een stevige klap onder de auto, net naast de wielen en dan zie ik in mijn achteruitkijkspiegel een wolk van duivenveren opstijgen. ‘Duif is dood’, denk ik.

Ik weet niet of het iets typisch vrouw is of dat het persoonsgebonden is, maar ik word altijd een beetje akelig wanneer ik een aangereden of overreden dier langs de kant van de weg zie liggen. Ken je nagoan wat er gebeurt wanneer ik hoogstwaarschijnlijk zelf de veroorzaker van het dierenleed ben. In een oprisping meldt mijn reeds langverteerde glutenvrije boterham met kaas zich even net als de vraag ‘Wat nu?’.

Stoppen op een drukke weg om mond op bek beademing op een vliegende rat uit te oefenen is ook niet echt mijn ding. Ik slik even, mompel ‘sorry’ en tuf door naar huis. Wel al met de conference van Toon Hermans in mijn hoofd.  Uiteindelijk heb ik met duiven minder moeite dan met konijnen, eenden en zo….

© Rianne

13 thoughts on “Duif is dood ..”

  1. Ik heb laatst ook een duif doodgereden, en dat maakt toch dat ik me schuldig voel. Al had ik ‘m niet eens gezien….

    Like

  2. Paar weken geleden lag er aan een weg die achter de tuin ligt een haas. Alleen de kop was kapot en vriend heeft hem geprepareerd en nu ligt hij in de vriezer.
    Van de duif had je soep kunnen trekken!

    Like

  3. Zielig. Maar ook een beetje eigen schuld. Die krengen blijven ook altijd zó lang zitten. Geen wonder dat het soms mis gaat.

    Like

Reacties zijn gesloten.