Koetjes en Kalfjes

Rokjesdag?

‘Zondag wordt het mooi weer’, zei collega. ‘Rokjesdag mooi weer’. Volgens haar wisten wij, de twee andere dames op de afdeling, wel wat dat betekende. Op zaterdag je benen presentabel maken zodat we zondag voor de eerste keer dit jaar onze benen aan de zon konden showen.  Ik moest even nadenken over de logica om zaterdag mijn benen te soigneren wanneer de zon zondag pas ging schijnen maar toen viel het kwartje. Soms laat het verwijderen van het beenhaar dusdanige sporen achter dat je zeker 24 uur voor joker loopt. Toen dat eenmaal tot mij was doorgedrongen dacht ik ‘Goeie tip’. Dat was vrijdagochtend.

Vrijdagavond dacht ik niet aan rokjesdag. Grotendeels gezeten op mijn knieën zette ik vier stoelen in elkaar.  Heb ik wel eens verteld dat ik lomp ben en motorisch gestoord? Bij deze. Ik sloeg met stoelpoten tegen mijn benen, liet de schroevendraaier uit mijn handen vallen, knalde tegen de poten van de oude tafel aan. Dat soort werk. Aan rokjesdag dacht ik niet.

Zaterdagochtend, toen ik na een veel te korte nacht vol van slecht slapen, onder de douche stond en poogde mijn hersenen op gang te brengen dacht ik ook niet aan rokjesdag. Ik dacht vooral aan het boodschappenlijstje van Mams en eventuele drukte op de weg.

Eenmaal terug uit Eindhoven vleidde ik mijzelf in makkelijke kleding op het balkon. ‘Als het morgen ook zo warm is dan kan ik wel een ro…’.

Wederom viel een kwartje maar dit keer werd het op de voet gevolgd door een gulden en een daalder. Ik trok mijn broekspijpen omhoog en aanschouwde twee benen die buiten het model, de haargroei en de droge huid nog het meest weghadden van zogenaamde ‘buitenspelende kwajongens-benen’. Je weet wel. Van die benen vol ontsierende schrammen en blauwe plekken.

Ach.. Misschien zien mijn benen er morgen wel weer ‘normaal’ uit en schiet ik niet uit met het scheermesje. En anders… Anders heb ik gewoon schijt aan wat andere mensen van mijn onderstel denken.

Wanneer stel jij je onderstel bloot aan zon en medemenselijke blikken?

© Rianne

19 thoughts on “Rokjesdag?”

  1. Ja, ik zat daar vandaag dus over na te denken wat ik morgen moet aandoen en ik denk dat ik het antwoord heb: een maxidress. Hoef je die benen dus ook mooi niet te scheren.

    Liked by 1 persoon

  2. Al een maand zowat. Eens we terug gaan wandelen is dat in korte broek. En wat de anderen van mijn benen vinden, tja. Ik moet wel zeggen dat ik de epilady meenam naar Sunparks maar daar ook vergat om ermee over mijn benen te gaan.

    Ze zien er dus eerder stoer uit.

    Liked by 1 persoon

  3. Afgelopen week had ik al blote benen…. Terwijl mijn collega die maast mij van de parkeerplaats naar de ingang liep een winterjas cappucon en sjaal aan had….

    Liked by 1 persoon

  4. Ze moeten toch bloot om te kleuren! Maar ik ben al een week aan het sprayen met zelfkleur om het hele witte weg te krijgen, net een bruin waasje en als je het elke dag heel lichtjs doet krijg je ook geen rare strepen.
    Haar heb ik gelukkig niet op benen en armen, alleen wat heel lichte dons dat mag blijven zitten.

    Like

  5. Nou Rianne, ik heb mijn benen nog nooit geschoren en ik heb zondag ook heerlijk in korte broek gelopen (wel in de tuin hoor). Ik heb gelukkig geen dikke zwarte haren maar blonde haartjes dus die vallen niet op. Naar het werk nog geen blote benen hoor. Dat doe ik pas na mijn vakantie naar Kreta… 😉

    Liked by 1 persoon

  6. Hm. Ook hier altijd blauwe plekken en schrammen (hoe dan?). Mijn benen zien? Als het heel warm is en dan meestal thuis. Ik ben slecht in rokjes. Ik vind het onhandig. Vooral omdat ik dus zo’n kluns ben. Je moet zo opletten. Dat je geen inkijk hebt. Dat de achterkant van je rok niet in je onderbroek zit na een toiletbezoek. Ik ben ooit gehurkt op de zoom van mijn eigen rok gaan staan. Elastiek in de taille dus je snapt wat er gebeurde toen ik opstond. xD

    Like

Reacties zijn gesloten.