Koetjes en Kalfjes

Koop – Spaar – Zegeltjes

‘Hier’, zei Mams zaterdagmiddag, en duwt mij een AH spaarkaart in de handen. ‘Er moeten nog 20 zegeltjes in en dan kan je hem inwisselen. Maar het geld wel voor jezelf gebruiken hoor kind! Koop maar een leuke jurk of een bloesje of zo’. Ik neem de kaart aan en beloof plechtig iets voor mijzelf te kopen. ‘Bij vriendin hadden ze laatst naast bruids- en galakleding ook schattige jurkjes’, zeg ik. ‘Als ik van de week tijd heb ga ik kijken of ze die nog hebben’. Mams knikt tevreden.

Omdat ik mijzelf ken schrijf ik op het maandagse boodschappenbriefje ’20 koopzegels’. Helaas, dat blijkt zo niet te werken. ‘U heeft voor 28 euro gekocht dus dan moet u 28 zegeltjes kopen’, zegt de caissière. Ik aarzel even. Sta te tellen welke boodschappen ik even tegen zal laten scannen om op 20 euro uit te komen. Dan zegt de caissière, ‘U kunt de zegeltjes die u te veel heeft bij de klantenbalie inleveren’. Ik denk dat ik toen een denkrimpel trok over het hoge ‘schiet mij maar lek’ gehalte want mijn gesprekspartner knikt mij vriendelijk toe. ‘Jahah e-echt hoor’, zegt zij.

Even later sta ik met een bosje bloemen en 8 koopzegeltjes bij de klantenbalie. ‘Ik heb begrepen ..’ zeg ik en voel mij slechts een klein beetje achterlijk. Het bleek inderdaad te kloppen en na €2,20 en 8 koopspaarzegeltjes voor een bos bloemen van € 3,00 te hebben neergeteld keerde ik met mijn boodschappen, bloemen en 20 koopspaarzegels huiswaarts.

Ondertussen is de kaart ingewisseld en weet ik weer waarom ik dat hele koopspaarzegeltjesgebeuren niks vind. Veel te ingewikkeld voor simpele zielen zoals ik.

Koop jij spaarzegels? Ga je alleen voor de gratis acties? Of laat je alle winkeliersacties aan je voorbij gaan?

© Rianne

15 thoughts on “Koop – Spaar – Zegeltjes”

  1. Spaarzegels kopen? Wat raar! Ik spaar ze zelfs niet als ik ze gewoon krijg bij mijn aankope … Ik geraak toch nooit aan een volle kaart.

    Like

  2. Ik ben te laks voor welk zegeltje dan ook. Lades vol met lege spaarkaarten en te bevestigen zegeltjes heb ik. Zelfs zo’n klantenkaart vergeet ik. Nu bestaan er ook apps op telefoons voor grotere winkelketens. Maar dat ding vergeet ik ook nogal eens. Heb me er maar bij neergelegd… 😉

    Liked by 1 persoon

  3. Als ik in Nederland ben, wil ik mijn zegeltjes gewoon aan de volgende aan de kassa geven. De meesten weigeren. Nu snap ik waarom.

    Like

  4. Asjeblief geen koopzegels, en sparen alleen voor dingen die ik toch al wil hebben. 🙂
    Maar nu genieten van je bosje bloemen, en een bijna gratis schattig jurkje !!

    Liked by 1 persoon

  5. haha…
    Mijn moeder spaarde deze koopzegels bij de AH altijd voor de feestdagen in december. Dat liep toch aardig op en kon ze zo toch de kerstboodschappen halen 🙂

    Like

  6. Koopzegels is jezelf voor de gek houden. Soms spaar ik ergens voor maar meestal laat ik al die acties aan me voorbij gaan. Ik vind het flut.

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.