Koetjes en Kalfjes

BetaaldParkerenPaniek

Wanneer je precies tussen twee Betaald Parkeren Zones inwoont, en beide BPZ’s liggen op loopafstand, dan weet je dat er een dag komt dat jij ook moet gaan betalen om je auto voor je eigen deur neer te zetten. Iets met oorzaak en gevolg. En ja hoor, aan het begin van deze maand vond ik een brief van de gemeente in de bus met daarin de melding dat mijn huis vanaf half juni in een zogenaamde blauwe zone ligt, ik voor maximaal twee auto’s ontheffing voor een jaar kan aanvragen a € 23,00 per auto en dat ik per jaar maximaal 100 bezoekersontheffingskaarten kan aanvragen.

Zo’n bericht is nooit leuk maar de bedragen zijn te overzien en ik denk niet dat ik 100 kaarten voor langparkeerdend bezoek per jaar nodig heb.  Ik zette de brief aan de kant met de gedachten ‘Daar kijk ik eind van deze maand wel even goed naar’. Tenslotte zal ik de ontheffingen voor ons beider automobiles wel aan moeten vragen.

Vandaag lag er een vodje papier in de bus. Van een bezorgde bewoner. Van een opruiende bezorgde bewoner. De straat waarin ik woon zou in de betaald parkeren zone komen te liggen. Ik zou voor de eerste auto € 60,00 moeten gaan betalen, voor een tweede auto € 120,00 en mijn bezoek mag € 2,00 per uur gaan schokken. Of ik maar even een klacht wilde indienen. Er stond heel fijn al een naam en een email adres bij. Dezelfde als uit de brief van de gemeente. Dat scheelt.

Ik ben meteen in de pen gekropen en heb een mailtje naar de betreffende medewerker van de gemeente gestuurd. Niet om te klagen. Wel om te vragen in welke zone mijn huis nu precies valt want ja, een brief aan ‘de bewoners of gebruikers van dit pand’ kan door een niet oplettende postbode in een verkeerde brievenbus gestopt zijn.

Maar om heel eerlijk te zijn vermoed ik dat het vodje papier een storm in een glas water is. Ik herken de bedragen zoals deze vorig jaar, voordat de gemeente met de wijkraad in gesprek is gegaan, de ronde deden. Iets met klok en klepel.

En ja… In een ding heeft de briefschrijver gelijk. Op dit moment valt, met uitzondering van tijdens de Duitse zondagen, het nog enigszins mee met het vinden van een parkeerplaats. De briefschrijver vergeet alleen een ding (of weet dat niet). Momenteel betalen alleen de bezoekers van het ziekenhuis (BPZ 2) om hun auto eventjes op het parkeerterrein te mogen zetten. Vanaf medio dit jaar moet het personeel ook gaan betalen om een plekje op hetzelfde parkeerterrein te mogen gebruiken. Ik voorzie dat er dan wel parkeerproblemen gaan ontstaan. Iets met loopafstand…

Time will tell.

© Rianne

10 thoughts on “BetaaldParkerenPaniek”

  1. Soms beginnen mensen met actievoeren als de helft bekend is. Zo krijg je van die wildbrieven… Toch niks leuk, betalen voor je eigen parkeerplek. Ik hoop dat het toch wel weer meevalt.

    Like

  2. Daar hebben we in een dorp dan weer geen last van. Betalen om je auto voor je deur te mogen parkeren…ik moet er van zuchten. Ik hoor graag hoe het afloopt!
    Lieve groet

    Like

  3. Wat vervelend toch, die onzekerheid. En het duurt ook allemaal maar.
    Ik woon ook vlakbij het centrum. Toen ik hier bijna 4 jaar geleden ging wonen werd er al hier en daar door buren gezegd dat we nu nog vrij kunnen parkeren maar dat dat ook gaat veranderen. Gelukkig heb ik een oprit.
    Wordt vervolgd toch zeker? Ik hoop met je mee!

    Like

Reacties zijn gesloten.