Koetjes en Kalfjes

Geen wekker

Toet slapenIn je slaap verwerk je dat waar je tijdens de wakkere momenten niet aan toe komt. Nou, dat heb ik op mijn eerste wekkerloze dag geweten. Dankzij mijn slaapapp weet ik dat ik dik 10 uur in bed heb gelegen, de slaapkwaliteit op 94% lag, bijna 2 uur heb liggen snurken (een nieuwe toevoeging waarvan ik nog niet zeker weet of ik er blij van ga worden) en wederom, zoals zo vaak, maakt het feit dat ik in Venlo slaap dat ij 2% hoger in slaapkwaliteit uit had kunnen komen had ik ergens anders geslapen. Of niet natuurlijk.

Maar goed..

Geen wekker…

Maar wel een ‘fijne’ nachtmerrie …

Ik was met een hardloopteam in New York voor de marathon (mijn beste tijd: 10 uur maar als ik 5,5 uur van mijn beste tijd af zou halen was ik op tijd binnen). We sliepen met 10 man/vrouw in een vrij kleine kamer en de wc en badkamer waren zo mogelijk nog kleiner. Omdat het te koud was om te gaan lopen besloot ik te gaan zwemmen maar toen bleek mijn toch al niet al te grote koffer leeg te zijn geroofd door huiselfen. ‘Meester heeft gezegd dat wij alle niet passende kleding van iedereen weg moeten halen en passend moeten maken’, zei er een die enorm op Dobby maar wel met een Toet-neus leek. ‘Hier’, zei hij toen grootmoedig en gaf mij twee sokken die maar een beetje te groot waren. Maar hij bleef wel aan mijn pyjamabroek maat 46 plukken.

Op dat moment heb ik mij met het laatste restje zelfbeschikking wat ik kon vinden uit bed laten vallen. Terwijl ik dit schrijf komt Yep uit bed en die is iets te vrolijk naar mijn zin. Maar de slaapkreukels zijn al weer uit mijn gezicht aan het wegtrekken, mijn nieuwe jas wordt aan het eind van de dag geleverd, het hardlopen heb ik al vast een dagje doorgeschoven op mijn to-do list. Verder staa er niets op die lijst wat perse vandaag moet dus kruip ik dadelijk met Harry Potter op de bank. Of misschien zet ik de film wel op.

Fijne zaterdag allemaal.

© Rianne

6 thoughts on “Geen wekker”

    1. Yup.
      – ‘jaloers’ op vriendin die naar NY op vakantie gaat
      – HP lezen/kijken voor het slapen gaan is niet verstandig
      – Tijd om weer te gaan trainen en te stoppen met zeuren over de kou
      – Stoppen met mijn kleren een maat te groot te kopen..

      Like

Reacties zijn gesloten.