Lifestyle op z'n Wiebels

Misschien iets te veel

Toen de dreads er eind januari uitgingen was de kapster zo vriendelijk om de totale lengte van mijn haren zo lang mogelijk te laten waardoor het nog enigszins ergens op leek. Dat het flink dunner was geworden leek alleen mij op te vallen. Of niet en was de rest van de wereld gewoon te vriendelijk om er iets van te zeggen.

Het groeide als kool maar ondanks de nieuwe (grijze, krullende) haren hing het er een beetje zieligjes en futloos bij en het omdat het de neiging had enorm statisch te zijn draaide ik het meestal in een doedeltje. Niet echt mooi maar wel makkelijk en snel. Het was wachten op het moment dat ik er de sch%^%t van kreeg. Deze week dus.

Maandag belde ik de kapster en met een geluk wat ik ook wel eens bij de Staatsloterij zou willen hebben had zij op dinsdagmiddag al een plaatsje voor mij vrij. Of ik al wist wat ik wilde. ‘Ik twijfel tussen drie kapsels dus ik heb je advies nodig’, was mijn antwoord.

IMG_1755Haar advies en een van mijn twijfelkapsels kwamen 100% over een en de schaar ging er in. Eerst ging er een flink stuk van de totale lengte af, daarna werden er een paar lagen in geknipt en als laatste was mijn pony aan de beurt. Uitdunnen was dit keer niet nodig.

Nog voor zij ging föhnen zag ik dat er slag in mijn haar zat. Ik kreeg ook een tip mee voor na het wassen. ‘Beetje mousse er in, op je kop gaan hangen en dan met de diffuser drogen. Tussendoor een beetje kneden is helemaal prima’.

Kind kan de was doen dacht ik vanmorgen maar mijn haar dacht daar anders over. Eenmaal droog leek het verdacht veel op een slecht uitgeföhnd kroeskopje of een kapot gepermante coupe jaren 80. HELP!.

Ik stopte mijn hoofd nogmals onder de kraan, waste alle mousse er uit, kamde het in model en liet het aan de lucht drogen. Hoewel het nog steeds een tikkeltje op coupe Hermelien Griffel lijkt zit het al wel een stuk beter.

‘Tijd om aan de crèmespoeling te gaan’, dacht ik. Ik ben gezwicht voor ‘Perfecte krul’ van A. drelon. Mocht ik binnenkort ineens gaan vuurspuwen, dan was het misschien iets te veel van het goede. Fijn hoor zo’n nieuwe bos haar waar ik mee moet leren omgaan. 😉

© Rianne

8 thoughts on “Misschien iets te veel”

  1. Straks dan ga je ook nog zo extreem uitbundig leven als in die Andrélon reclames hahaha! Maar ik vind het je leuk staan hoor! Mooi. Mijn schoonmama kneedde er vaak een beetje wax in. Bleef het de hele dag pluisloos zitten.

    Like

  2. Ze zeggen niet voor niets: als je haar maar goed zit. Het is ook wel een enorme omschakeling van dreads naar “gewoon” haar. Ik denk dat je even moet wennen. Het model staat je goed, hoor!

    Like

    1. Het hanteren lukt ook steeds beter … En het is net of ik die hele bos van voor de dreads weer terugheb.. Echte karen 80 coupe als het net droog is..

      Like

Reacties zijn gesloten.