Me Myself & I

Keuzes

Ik schreef het al eerder: Het leven bestaat uit het maken van keuzes en wanneer je behept bent met een gezondheid die ietsjes meer veel minder is dan 100% zijn die keuzes nog belangrijker.

Zo schreef ik mij eind februari via een forum voor alleenstaande ouders in voor een Stadswandeling Utrecht op 6 mei. Ik heb die wandeling vaker gedaan. De organisator is een vriend, de wandeling leuk, mooi en leerzaam en over het algemeen is het gezelschap, bestaande uit vrienden, bekenden, naamsbekenden en onbekenden, top en op zaterdag kan ik over het algemeen de hele wereld aan.

Toen zag ik dat het mijn weekend was om Mams van boodschappen te voorzien. De CAO-ziekenhuizen bood uitkomst. Daar is geregeld dat 5 mei een verplichte vrije dag is dus… Mams zou haar boodschappen op 5 mei krijgen. Njiente problemos. Eigenlijk kon het boodschappen wegbrengen ook wel gecombineerd worden met een bezoekje I.EA samen met Vriendin. Toch?!

En toen kwam het zowel privé als werktechnisch beter uit wanneer ik op maandag 8 mei zou werken. Dilemma. Er moesten keuzes gemaakt worden. Alleen:

  • Boodschappen wegbrengen skippen was geen optie.
  • Als ik dan toch in Eindhoven was zou ik gek zijn om niet van de gelegenheid gebruik te maken om naar I.EA te gaan omdat ik wel het e.e.a. nodig had. Bovendien is het met Vriendin altijd erg gezellig.
  • Ik had mij wel enorm op de stadswandeling (en het zien van diverse vrienden) verheugd.

Wat nu… Waar ging ik voor kiezen?

Guess what: Ik koos voor mijzelf!

Buiten de boodschappen halen, wegbrengen en I.EA deed ik vrijdag niets. Daarnaast nam ik niet één (onderhoudsdosering) maar drie onstekingsremmers om de scherpe randjes te onderdrukken en redelijk pijnvrij door de dag heen te komen.

Zaterdag sliep ik uit en buiten de wandeling naar het station (en terug) en de stadswandeling deed ik niets. Toen tijdens het afsluitende diner bleek dat de NS weer eens problemen had nam ik voor de zekerheid de derde ontstekingsremmer aansluitend aan het eten en eenmaal thuis een vierde om zeker te zijn van een goede nachtrust.  Dat is natuurlijk een pilletje te veel maar van een keer zal ik geen hartverzakking krijgen.

En vandaag… Vandaag doe ik ondanks een goede nachtrust en pijnvrij opstaan geen fluit. Nou ja, wat was wegwerken, dadelijk de boodschappen, later op de dag koken, maar verder… Laat ik de boel de boel. Morgen is er weer een dag …

Voor nu heb ik twee heerlijke dagen achter de rug…  en ben ik blij met de keuze van een extra pilletje.

Fijne zondag allemaal.

© Rianne

6 thoughts on “Keuzes”

  1. Zie je, je begint t steeds beter te leren
    , heeeeeel fier op u! Enne…. ben ook erg blij met deze keuzes, heb genoten van ons rondje Ikea en bijkletsen. En al was ik moe zoals je weet, het was een tevreden, intens tevreden moe. 😘

    Like

  2. Goed gedaan! Ik loop zo achter met lezen dat ik nu eindelijk bij een logje beland ben waar ik weer kan reageren. Dus bij deze nog wat reacties… Wat woon je in een mooie omgeving. Fijn dat je jas bevalt. En ja, je bent een muts met je olieflesje! En toen werd ik even stil. Voor al die sterretjes krijg je van mij een dikke knuffel. Liefs!

    Like

Reacties zijn gesloten.