Lifestyle op z'n Wiebels

YNAB #21: Makkelijk verdiend

Ik kan best aardig met geld om gaan al zeg ik het zelf maar ik ben beslist niet superzuinig. Voor een voordeeltje van een duppie zal ik echt niet van winkel A naar winkel B lopen. Ik kwak bij winkel A alles in mijn mandje en keer huiswaarts. Nadat ik betaald heb. Toen Vriendin over tanken in Duitsland begon had ik zoiets van ‘Voor een paar centen 10 kilometer omrijden… Dacht ’t niet!’ Ik vond dat zonde van mijn tijd en energie.

Er kwam verandering in die gedachten toen ik eens naast Vriendin zat toen zij doorreed naar Duitsland om de tank van haar monstertje vol te gooien. Het scheelde die dag 15 cent per liter met tanken in Nederland. Misschien moest ik toch maar eens…!

Zo gezegd, zo gedaan. Anderhalve week geleden reed Vriendin met mij mee naar Duitsland om te tanken (ik ben een kluts wat de weg vinden betreft) en vandaag ben ik zelf even op en neer gereden (in een keer goed). Dit keer scheelde het 18! cent per liter (en dan vergelijk ik de prijs die ik in Duitsland betaald heb met de prijs van een prijsvechter in Nederland waar ik normaal tank, anders was het 28 cent per liter geweest).

Ik ging even tellen: 15 cent per liter x 35 liter x 3 maal per maand tanken x 12 maanden per jaar = € 189,00. Zeg nou eerlijk: Dat is best wel een smak geld en erg makkelijk verdiend nietwaar.  Ik word slapende rijk!

© Rianne

6 thoughts on “YNAB #21: Makkelijk verdiend”

  1. Da’s voor mij niet echt voordelig, vrees ik. Mijn broer uit Breda gaat altijd tanken in België. Dat scheelt ook. Omdat hij daarna gaat lunchen met zijn vrouw zijn ze net zo duur uit. Maar het is wel gezellig!

    Liked by 1 persoon

Reacties zijn gesloten.