Wieb at Work

Het kan verkeren ..

Hoewel ik een kei-leuke baan heb solliciteerde ik begin 2014 naar een andere functie. Nou ja, de zelfde functie, het zelfde team, alleen een ander pakket. Ik kreeg de baan niet. Niet omdat ik ongeschikt was maar vanwegen mijn niet altijd even geweldige gezondheid en risicospreiding. Voor mijn huidige pakket staan drie mensen opgesteld, voor dat andere pakket zou ik nummer twee (naast een parttimer) worden.

De vacature werd extern geplaatst en er werd iemand aangenomen. Na een jaar vertrok deze iemand begin 2015 weer. Het duurde tot eind 2015 voordat er een opvolger was gevonden en ondertussen bood ik hand-en spandiensten aan aan collega één. Na een kleine vier maanden hield opvolger het al weer voor gezien. Hij had zijn vertrek niet slechter kunnen plannen want collega één zat op dat moment net in de ziektewet. Ik nam zijn werkzaamheden zo goed en kwaad als mogelijk over en werkte halverwege het jaar Op-Opvolger in om, toen collega één hersteld was weer een stapje achteruit te gaan.

Het kan verkeren: ook Op-Opvolger zet een punt achter zijn carrière bij ons. Vier weken geleden, net voor mijn vakantie, werd ik door de baas ontboden. ‘Of ik, gezien het vertrek van…?’. Ik had mij voorgenomen om dit keer niet weer tijdelijk hand-en  spandiensten te bieden en stond op het punt dat te zeggen toen de baas haar betoog eindigde met ‘… uren worden niet meer ingevuld. Zou jij een deel van de werkzaamheden over willen nemen?’.

Tja, daar hoefde ik niet lang over na te denken. Ik heb meteen ja gezegd. En nee, dit gaat niet betekenen dat ik nu veel te veel op mijn bordje heb liggen. Mocht dit in de toekomst wel gebeuren, dan zal er gekeken worden naar hoe, wat, waar, wie, waarom en waarom niet. Voor nu amuseer ik mij prima.

© Rianne

7 thoughts on “Het kan verkeren ..”

Reacties zijn gesloten.