Lifestyle op z'n Wiebels, Me Myself & I

Het hoofd … Het lijf ….

Het hoofd doet soms rare dingen met een mens. Nadat ik eind vorig jaar semi-spontaan 10 kilo was afgevallen wilde mijn hoofd niet geloven wat mijn ogen zagen. Of misschien wel maar ‘Ik ken jou! Die 10 kilo zitten er zo weer aan’, sprak het hoofd streng. Dus zeiden de ogen ja tegen kleding die eigenlijk een tot anderhalve maat te groot waren.

Alleen, het gewicht bleef er (voor nu) af en langzaam maar zeker begon ik kleding in een maatje kleiner te kopen omdat dat nu eenmaal beter voelt. Twee weken geleden was het moment daar om afstand te doen van een eerste serie (veel) te grote kleding en mocht ik van mijzelf gaan shoppen voor beter passende kleding. Dat lukte zowaar, zoals jullie op mijn blog van maandag hebben kunnen zien.

En toen… Toen gooide het lijf roet in het eten. Ineens vertoonde mijn lijf rollen en bollingen die ik nog nooit had gezien. Ik snapte er niets van. Ja, ik was een kilootje aangekomen, maar dat kon toch nooit..? Het duurde even voordat het tot mij doordrong wat er aan de hand was.  Ik probeer dagelijks een aantal malen de plank te doen en ik ben weer gaan rennen. Een van de dingen die ik heb ontdekt is dat ik makkelijker ren wanneer ik rechtop, met aangespannen buikspieren, ren. Doordat niet alle buikspieren zich even snel ontwikkelen worden de onderste strakker waardoor de bovenliggende regio er even wat triestig en uitgezakt uitziet.

Voor de verandering wilde het hoofd deze verklaring in een keer accepteren. En zo kwam het dat ik vandaag wederom ging shoppen en maar eenmaal een verkeerde (te grote) maat uit het rek haalde. Gelukkig heeft Vriendin mij meteen gecorrigeerd en hoewel het hoofd er even heel erg verbaasd over was mocht ik het van mijzelf toch kopen. Nog een maand of twee schat ik in, dan ben ik er volledig aan gewend, aan die -10 kilo.

5 thoughts on “Het hoofd … Het lijf ….”

  1. Geweldig.. die mogen er bij mij ook wel af en dan ben ik al tevreden.. maar het lukt niet echt. Moet voor die diabetes eens echt een lijst hebben wat ik wel, heel af en toe en nooit mag hebben. Ik hoop als ik het zwart op wit zie staan dan ik het dan geloof en ook kan toepassen..
    Blij voor je, leuke kleding kopen is heerlijk!

    Like

Reacties zijn welkom

