Koetjes en Kalfjes

Beledigd..

Braaf vul ik dagelijks een klein spuitje met 1,2 ml medicijn voor Gremlin. Daarnaast krijgt hij, omdat hij ziek is, met enige regelmaat een lekker hapje. Stukje witlof, wat koriander, schijfje appel. Het verdwijnt als sneeuw voor de zon. Hij eet zelfs zo af en toe wat brokjes maar van zijn hooi blijft  hij (grotendeels) af. Da’s nieh goed nieh maar Gremlin is nooit een grote hooi-eter geweest.

Gisteren maakte ik het spuitje schoon en de volledige maatverdeling bleef aan mijn vingers plakken. Vandaar dat ik vandaag even bij de dierenarts binnenliep voor een paar extra spuitjes want om Gremlin nu op de gok zijn medicijnen te geven. De assistende die er vandaag was had de zieke Gremlin niet gezien maar zij wist wel om wel konijn het ging. ‘Dat schattige Hollandertjes 😍’. Die ja.

Ik vertel hoe het met hem gaat. Dat hij zijn medicijnen lekker vindt. Dat zijn darmen en zijn blaas als een tierelier werken. Dat hij weer zelf eet maar vooral de lekkere hapjes en wat brokjes.  ‘En hooi?’, vroeg zij. Nah, weinig hooi. De eerste dag wel maar daarna….’Dat heeft hij nooit veel gegeten’, zei ik ter verdediging.

Zucht. Fout antwoord. Konijnen moeten vooral hooi eten. Niet mondjesmaat maar als hoofdmaaltijd. Zodoende staat er nu maar heel weinig voer op zijn kleed. Een bakje met wat brokjes en een bordje hooi. Bij gebrek aan beter heeft hij al een paar sprietjes weggewerk. Nu ligt hij naast zijn voer mij verwijtend aan te kijken. ‘Kan je wel, een ziek konijntje op dieet zetten’. Ja schat, ik kan dat wel. Of het Yep ook lukt is een tweede.

© Rianne

5 thoughts on “Beledigd..”

  1. Hé! Zomaar een stom idee… Waarom moeten konijnen hooi eten? En is hooi nou gedroogd gras? En is kattengras dan niks voor Gremlin? Niet zomaar doen, hè? Ik weet niet of dat kwaad kan…

Reacties zijn gesloten.