Me Myself & I

Ik houd niet van verrassingen

Ik had natuurlijk wel in de gaten dat er iets stond te gebeuren. Al de hele week was het parkeerterrein deels afgesloten, werd er door gegraven dat het een lieve lust was en waren een aantal doorgangen afgesloten. Maar wat die mannen daar deden? Ikke nieh weten.

Mijn collega, die vlakbij mij woont, wist het ook niet. Samen waren we aan het speculeren. Aangezien je (volgens mij) voor gas, electriciteit of water een seintje krijgt dat er aan de leidingen gewerkt wordt kon ik maar een ding bedenken: De afwatering werd losgekoppeld van het riool. Een goeie vond collega ook en we lieten het onderwerp verder rusten.

Eenmaal thuis vond ik een brief met de melding dat er aan de gasleiding gewerkt ging worden. Op mijn deur hing een briefje met instructie hoe ik het gas weer aan de praat kon krijgen. Ik krabbelde eens achter mijn oor. Was ik gisteren vergeten de brievenbus leeg te halen of ? Maar wat maakte het ook uit. Gas had ik nodig.

Ik opende de meterkast en krabbelde nog eens achter mijn oor. Waar zat die verrekte kraan? Na een kwartier als een achterlijke driehoek in de meterkast gekeken te hebben belde ik het nummer wat op de brief stond. De beste man was duidelijk gewend aan boze vrouwen met twee linkerhanden want hij wist mij a) uit te leggen waarom zij de gasleiding niet weer open hadden gezet (ontploffingsgevaar als ik nog een pitje open had staan) en b) uit te leggen waar de gaskraan zit.

Weer wat geleerd. Maar geloof mij, ik houd niet van dit soort verrassingen. En jij?

© Rianne

6 thoughts on “Ik houd niet van verrassingen”

  1. Idioot dat ze hier geen “vooraankondiging” van hebben gegeven. Ik houd ook niet van verrassingen. Ongeacht of ze prettig of onprettig zijn!

  2. Wel ik had aan de hand van je titel een andere blog verwacht, dit is namelijk niet echt een verrassing, of alleszins geen leuke! Wat stom dat ze dat niet even van te voren melden…

Reacties zijn gesloten.